Esox-Lucius68: SOMMARENS BETE - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox-Lucius68: SOMMARENS BETE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Esox-Lucius68: SOMMARENS BETE

    SOMMARENS BETE 2012

    Denna sommar hade jag gett mig dän på att lära mig det pelagiska vertikalfisket precis som övriga sportfiske Sverige.
    Alltså riktade jag egentligen bara ett par pass efter gäddan, men det blev flera bonusfiskar under gösjakten istället, så pass bra att jag bestämt mig för att rikta något pass på gädda med förstärkt vertikalutrustning!

    Jag tror det kan revolutionera gäddfisket under högsommaren som annars är en svår period att nå lite stabilare fiskar. Men all sk bifångst med stabila sommargäddor från många gösjägare gör att man hajat till både en och två gånger. Här finns potential inget snack om det.

    Annars håller jag tiden från midsommar och en vecka in i juli som en riktigt bra period för gäddfisket. De äter fortfarande upp sig efter leken och de är aktiva runt grynnor och på djupbranter. De bjuder upp till knallhårda fighter och både spinnfiske och trollingfiske ger goda resultat. Farten skall upp mellan 1,5 -2,5 knop och huggen är brutala!

    TROLLINGBETENA
    En trotjänare och en blivande sådan fiskade bäst i somras mellan alla regnskurar. Westins Jätten är som Zlatan, levererar alltid och har ett brett fartregister. Det är väl under tidiga vårfisket som den egentligen inte används av mig, annars är den given många gånger.
    Dubbelhåvning!

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X