Andreas Holmström: Gott och blandat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Gott och blandat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Gott och blandat

Igår så var jag till Marma med Fredrik och Simon. Jag tog en rejäl sovmorgon och de andra vette tusan vad de gjorde innan fisketuren. Men strax innan 10 så var vi framme och upptäckte att det inte gick att ta sig fram där vi tänkt efter snövädret som pågått under natten.
    Vi fick parkera bilarna hos en bekant och började en tung promenad ut på isen i slask och djupsnö.
    Efter att ha vandrat mindre än halva vägen så orkade vi inte längre utan beslöt oss för att sätta upp grejerna där vi stod.
    Det blåste i rejält och snöade. Rullarna blev täckta med is allt eftersom.
    Inte ett fäll hade vi och efter några timmar så släpade vi tillbaka våra saker till bilarna igen.

Idag när jag kom hem så låg ett packet i brevlådan. En värmande julklapp från Ribatex i form av en Pinewoodmössa. Den får följa med ikväll när det blir premiärpimpel efter lake.
    Ja som sagt, premiär för pimpel efter Lake ikväll. Var in på Najc och pillade ihop ett tackel efter att de talat om för mig vad de rekommenderade till detta fiske.
    En tyngre sked, som sedan fått sig några fjäderringar och en rejäl enkelkrok som avslut. Satte även dit en gammal sked jag hade låg hemma för extra skrammel. Får se om mitt enkla pimpelspö orkar med bjässarna jag tänkt kroka ikväll i mörkret. Pannlampa och varma kläder på som gäller.
    Och på tal om varma kläder så vill jag tipsa om ett par bra stövlar som jag köpte redan förra säsongen. Det är Viking Icefighter. Jag har bara ett par ullstrumpor i dem och fryser aldrig om fötterna. Så ska du satsa på något till fötterna denna vinter så rekommenderar jag denna stövel.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 827 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 311 visningar