Andreas Holmström: Årets sista spinngädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Årets sista spinngädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Årets sista spinngädda?

Kylan kommer allt oftare nu, och idag var det utlovat ett par minusgrader. Termometern visade nästan 4 minusgrader när jag klev upp.
    Kändes lite tungt då jag och Daniel skulle ut och fiska på havet, troligtvis för sista gången i år.
    Innan jag hunnit hemifrån så hade temperaturen stigit till minus 2, och Erik skrivit ett sms att han oxå ville med.
    7.40 var jag nere vid båten och packade i mina saker i den. Precis när jag backade ner vid iläggningsplatsen så kom Daniel och Erik.
    Vi installerade oss snabbt i båten och for ut för ett försök att eventuellt kroka årets sista gädda på spinnfiske.

Jag hade tänkt att köra ett gäng Orkajiggar och lite jerk men det blev nästan uteslutande jiggfiske då jag blev så kall om fingrarna av jerkrullen.
    När en timme hade gått så blev jag tyvärr av med en av mina nya Orkajiggar till havet, men surade inte så mycket över det utan bytte till en blå, vit, röd - Orka Shad Tail.
    Tredje kastet med den mot en vass så hugger de till. Efter att ha gett oväntat bra motstånd så kommer en fint krokad gädda kring 2 kg upp i båten. Full av igglar var den så den hade nog stått på botten ett tag.
    Efter det så kör vi på ett tag till innan Erik ger upp för dagen då hans fingrar var lite kalla. Vet inte om man ska låta honom få skylla på att han var ankarpojke för dagen och blev lite blötare än oss.

Efter det så testar jag och Daniel flertalet platser utan någon känning alls, så strax innan 14 tar vi upp båten igen.
    Om det blir något mer fiske på öppet vatten i år innan isarna lägger sig får vi se, men då blir det nog Marma som kommer besökas med flöten efter båten.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar