Fiskeligan Haze: Skräcknatten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeligan Haze: Skräcknatten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskeligan Haze: Skräcknatten!

    [FONT=Tahoma]Som sagt så satt jag ensam på en mörk plats och fiskade igår.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]Det var lite blåsigt men jag hade en varm brasa vid min sida och spöna var uppradade.[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]På flera timmar var det inte ett napp.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]Jag satt där och funderade på det kommande isfisket när jag äntligen hörde ett efterlängtat pinglande.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]Extra roligt var att det var på ett av mina nya ismetesspön som jag tog med för skojjs skull.[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]Det blev en kort men tung kamp då jag inte hade lyckats kasta ut särskilt långt med det korta spöt och när laken var uppe på land[/FONT]
    [FONT=Tahoma]så vägdes den till 1,4kg.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]En kort tjockis![/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]Kvällen fortsatte i samma tysta stil. Men jag tyckte att jag hörde ett svagt pingel från mitt bortersta spö.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]Jag kikar på det och i periferin ser jag min bil som reflekterar ljuset från min lampa. Och plötsligt så inser jag att där är mer än bara min bil...[/FONT]
    [FONT=Tahoma]Ett par orange/gula ögon stirrade på mig bortifrån bilen. En ordentlig rysning hann gå över kroppen innan mina ögon fokuserade ordentligt i mörkret och såg att det[/FONT]
    [FONT=Tahoma]bara var en nyfiken liten katt. Han blev förmodligen lika rädd för mig som jag för den för han sprang omedelbart och gömde sig bakom bilen.[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]Jag skrattade för mig själv och gick och kollade mina spön.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]När jag kommer fram till det bortersta så ser jag att det gungar lite lätt.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]Jag lyfter upp och känner ett litet sprallande.[/FONT]
    [FONT=Tahoma]Efter att ha vevat in så landar jag kvällens 2:a och sista lake på ca 0,2-0,3hg.[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]Men det finns de som tror att jag och Adam tänker ge oss ut ikväll igen för att hitta rekordlaken.[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]Fortsättning följer...[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]skitfiske[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]/Andy[/FONT]




    33 poäng till Andy.




    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X