Svål Fishing: Två hundra Klubbare...... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Två hundra Klubbare......

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: Två hundra Klubbare......

Helgen 17-18 nov 2012

Två hundra Klubbare!!!

Lördagen så skulle det fiskas igen.
    Medföljade i m/s linder var Mörtis, stubben och lukkan.

Vi skulle fiska heldag på ett ställe där det tagit mycket stor gädda, så känslan fanns där.

Dagen började med lite gurkor, ingen kontakt med större fisk på förmiddagen,

Mörtis jobbade bra på förmidagen och fick tre fiskar innan någon annan hade känt något..
    Ja, det var tidigt. men att lukas fångar gädda sovandes är nog imponerade (= hehehe. (en gäddfiskare in benstommen)

Lukas tog fisk på hemalagad joggrigg, den kommer vi nog få så mer av i framtiden.
    Fick en fisk som väldigt långsmal med stort huvud.

fy fan ser ju ut som ju ut som en cykel slang...
    På eftermidagen vart det lite små gäddor till och lukas tappade en fin gädda som var på ett tag, kokade i ytan och sen klev av... mmm var en fin gädda, med långa svepande rörelser.
    tagget började stiga det finns fin fisk här.

Tillslut så högg det till på min mc mio som visade sig var betet för dagen...
    En ruggit snabb drill, fisken gjorde knappt något, men sen kom drillen i min famn (=

nya drilltekniken är att ta upp fisken inan den hinner reagera och ta kampen i famnen .(ja gäddans skicktslem kanske
    vart lite skadat men vad fan gör man.
    Fisken var strax över 100cm och uppskattades runt 7kg

Åter igen var det mc mio som gällde.
    Sen vart det några gurkor till.
    Dagen var slut och 10-12 fiskar upp i båten en del tappade. en ganska bra dag enligt mig..

Tack Mörtis och Lukkan för en trevlig dag......

Vilken härlig helg snart kommer 10 plusaren, fiske nästa helg så klart..........

kram stubben

Söndag 18 nov.

Efter missat fiske på lördagen på grund av jobb kontaktade jag Gustav Mörn för att höra om han inte var sugen på lite söndags fiske och trippen blev ett faktum..

Tidig start mulet väder och hyfsat hård blåst var förutsättningarna för dagen perfekt skulle det visa sig..

Första stoppet satte Gustav ribban direkt med en spila och snabbt efter med en 4,5 kgs snyggt..

Gustavs 4,5.

Fortsatt fiske på samma ställe med ett missat hugg på en PeWe tail provade på ett drag byte till en McMio och det skulle visa sig bli ett riktigt lyckokast för min del, med ett brutalhugg där hela fisken hoppade upp ur vattnet.Snabbt konstaterade vi att det här var en finare fisk, spänt läge men efter en kort fight och med hjälp av Gustav fick damen syna insidan av båten.

Gissningarna haglade kunde den vara över tio kilo så fet som den var, men nej vågen pressade sig inte längre än 9,3 kilo och längden 106cm ett riktigt fetto med andra ord och årsbästa för mig..

Två tjockisar poserar
    Fortsatt fiske på samma ställe gav inget mer, så dags för plats flytt med bonn trolling på vägen..

Ny plats och nya tag nu jävlar skulle det bändas gädda,några kontakter direkt men inget som riktigt ville fastna..

Platsbyte igen med några strö gäddor här och där..
    Fin liten gädda..

Rosa supersandra Gustavs bete för dagen..
    Fortsatt fiske med flera 5+ som vi tappade och några mindre gäddor upp.
    Totalt 13 upp i båt, med ett tiotal tappade som också blir summeringen av dagen..

Tack Gustav för en jävligt trevlig fiskedag med mycket fiske samt fiske snack..

Mvh Skägget..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 822 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 306 visningar