ThePikeFather: Dagens fiske. Tjockisar. 18/11-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Dagens fiske. Tjockisar. 18/11-12

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Dagens fiske. Tjockisar. 18/11-12

Dagen till ära bjöd jag med en ny bekantskap, Magnus Knasper. Vi kom i kontakt med varann via min blogg.
    07:54 kom Knasper med bussen, jag plockade upp pojken och vi åkte ner till min sjö.
    Kom igång rätt fort med fisket, men gäddorna uteblev. Till jag satte på en chartreusefärgad Bomber 17j, då smällde första gäddan på. Inge storlek direkt men skönt att spräcka nollan. Jag skulle egentligen vart på födelsedagskalas för brorsans ena son, men kräksjukan gjorde att det blev inställt. Så picknicken var ett hopplock av ätbart. Så idag blev det chipsfrukost, en fet frukost som satte lite prägel på fiskarna idag.

Första gäddan som gillade Bomber.
    Nästa gädda kom rätt snabbt, vi kom till ett ställe där det sommartid är övervuxet med gräs. Nu kan man fiska ytligt, jag valde en BigBandit Shallow, tog inte många jerkningar innan det smackade på, en fin dam på 99cm och 6,04kg håvades in. Nu kändes det som trögfisket försvunnit.

Hyfsad nacke.

Aggressivt hugg, fin gädda.

Håv är rätt skönt ibland.

Går precis under ytan.
    Knasper som gör egna beten hade dagen till ära valt att enbart köra med sina egna. Många av dem riktigt heta i mina ögon. Favvon är betet som är ett mindre Tailbete. Det var även ett sådant bete som herr Knasper drog sin första på.
    Vi gjorde lite förflyttningar, dagen bjöd på lite vind, och lite gäddor på de flesta ställena. Knasper brassade på med en gädda mitt i sjön.

Drillning med liten tail.

En glad kille!
    Strax därpå var det dags igen. Ytterligare en fin gädda.
    Skönt med Knasper i båten, enkel att umgås med och snacksalig, så dagen har bjudit på många skratt och bra fiske.

Rätt glad och stolt kille!
    Skoj idag var att mina tre BigBusters levererade. Långsamt fiskade sidetosidebeten är riktigt hett!!
    Slängde rakt på en vassbädd, hojtade till Knasper att det är ofta efter man suttit i vass som…*smacka* och gäddan modell större kliver på. Kort kamp, sen släpper det, ett under att gäddan kom åt mitt bete för det är full med stora vasstrån. Just denna gädda kom undan med enbart förskräckelsen.
    Jag nötte vidare med lite olika beten men har en BB i typ färgen Nors som fick nöta lite extra. Den gav resultat även idag, och en lång dam på 4,87 klev på.
    Riktigt nöjd med denna!
    Genomgående lite större fiskar idag med fina figurer.

Borde vart runt metern denna också. Riktigt fin!

Fin gädda. Het färg på betet! Glad kille!
    Dagen led tyvärr mot sitt slut, sablarns med årstiden, det blir ju mörkt mellan 15-16. Värdelöst, hade kunnat fiska några timmar till.
    Riktigt skoj fiske idag, fick två runt 5kg, missade en riktigt fin på 5-7kg, ändå totalt 11fiskar i båten med bra genomsnittsvikt.
    Längtar redan till nästa helg, om nu inte isen lagt sig.
    Tack för idag Magnus. Kul och träffa dig och bra fiskat!
    Dagens fiske slutar 5 gädda för Knasper, 6 gädda för TPF.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar