ThePikeFather: Dagens fiske. Större kliver på! 10/11-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Dagens fiske. Större kliver på! 10/11-12

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Dagens fiske. Större kliver på! 10/11-12

Har haft mycket om mig och kring mig i mitt liv på senaste. Så lördagen kom som en skänk från ovan.
    Kom ner till båten strax innan 11, märker att vintern börjat komma. Drygt 1cm is på viken där jag har båten. Årorna fick bekänna färg. Sliter rätt mkt att banka is med årorna, men det får det vara värt.

Rätt tjock is.
    Startade i “min” favvovik som alltid. Man kunde med isen på plats inte fiska av all yta. Men startade strax utanför vassen. Rätt givet fick mitt egengjorda bete starta upp fisket. Tog inte många kast innan jag fick ett rätt piggt hugg.
    En dam på 3,74kg fick komma upp i boken för foto och vägning. “RapeMe” levererar.

“RapeMe”.

Dåligt fokus på gäddan, men iaf.

Vackert!
    Därefter drog jag tre snipor, skoj dock. Fiskade med nya jiggen jag handlade på Ribatex. LunkerCity typ 15cm och finfin het färg!

Hyfsat stor jig och babygädda.

En till gädda som gillar LunkerCity.

Nam nam nam, gäddan gillar jigg.
    Eftersom jag var ensam idag kunde jag fiska var jag ville utan att ta hänsyn till någon annan. Valde att nöta på de platser jag trodde skulle leverera. Kom till “långvassen” som brukar hålla bra med gäddor. Jag parkerade vid min favoritspot. Nötte jerktailar, just vid detta tillfälle CeasarLures BigMcManus tail som jag målat själv. Får ett storhugg men som inte sätter sig, kastar på samma ställe, och två kast efter kommer ett hugg till, även det kändes större. Bytte till en aningens mindre SZ träMcTail, inget hände. Körde SalmoFatso10, ngt annat jerkbete, då kom hugg nummer tre. Vaffan, jag var på helspänn men gäddan/orna ville inte fastna. Jag fortsatte nöta och fick ett hugg till, men kändes som en mindre gädda.
    Då tänkte jag, less is more. Svidade om till en av mina favvobeten, Mitchell Shadjig. Det blev inte många kast innan det pangar till i spöt. Lite bottennapps känsla. Men bottennappet rörde sig i sidled och kämpade emot. En riktigt fin gädda som kommer till ytan och skvätte vatten som en snipa.
    Idag hade jag preppat håven så det var bara att “leda” in skönheten till säkerheten.

Suddig bild, men skön skalle.

Mitchell Shadjig, bästa!

Bra jäkla tand. Mäktigt tandgarnityr på denna skönhet.

Kändes tung, blev faktiskt förvånad att den vägde så “lite”.

Skönheten vilar ut efter avkrokning och innan vägning.

Riktigt bra vägsäck. Skonsamt.
    Sen fick denna skönhet på 101,5cm och 7,54kg simma tillbaka. Känns så jäkla bra att ha bra grejjer. Inget strul med något och att gäddan nästan direkt kunde simma hem visar att man gör rätt. Känns skönt!
    Skriver på min i-phone så klicka på länken för filmen från återsättningen:
    FILM AV C&R

Beteshinken laddad. Mycket tail och paddlar.
    Avslutade dagen med att fånga min 5:e gädda tror jag det blev. Gäddan föredrog mitt egenmålade Ceasarbete. Går riktigt fint i vattnet.
    En riktigt fin dag, kändes bra att få en lite bättre gädda också.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar