Igår åkte jag och Erik till hans stuga i Älgnäs. Vi kom fram vid 22 tiden så det var kolsvart ute men vi kunde se att det var en del is på sjön. Jag tänkte positivt att det blir inga problem, är säkert inte så mycket.
Vi knöt lite tafsar och tog en varsin whisky innan vi gick och la oss.
Klockan åtta bestämde vi att vi skulle vakna, men jag och hålla tider. 6.30 var jag klarvaken och det var bara att kliva upp. Erik klev upp även han och vi lyfte ut båten på isen.
Vi knöt lite tafsar och tog en varsin whisky innan vi gick och la oss.
Klockan åtta bestämde vi att vi skulle vakna, men jag och hålla tider. 6.30 var jag klarvaken och det var bara att kliva upp. Erik klev upp även han och vi lyfte ut båten på isen.
Sedan var det projekt isbrytning med hjälp av ankaret och båtens vikt.
Själva fisket i sig är sedan inget att tala om då det var slalom mellan isflak som gällde och inte ett hugg.
Erik fick testa sin hemmabyggda paravan vilket fungerade till att driva ut en mört. Vobbler får bli ett senare test.
Själva fisket i sig är sedan inget att tala om då det var slalom mellan isflak som gällde och inte ett hugg.
Erik fick testa sin hemmabyggda paravan vilket fungerade till att driva ut en mört. Vobbler får bli ett senare test.
Det riktigt skönt i solskenet och den friska luften. Tyvärr var det vindstilla så isen byggdes bara på mer och mer.
När vi åkte in igen så hade vår isbrytarstrecka återigen fryst ihop och det var lite problematiskt att ta sig igenom men det gick.
Sedan tyckte Erik att det var en bra ide att testa sin flytoverall. Så här gick det:När vi åkte in igen så hade vår isbrytarstrecka återigen fryst ihop och det var lite problematiskt att ta sig igenom men det gick.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)