Team PILF: Hösten verkar trög i fiskesvängar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team PILF: Hösten verkar trög i fiskesvängar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team PILF: Hösten verkar trög i fiskesvängar

    Höstfisket som vi såg fram emot och verkligen blev vad vi önskade under den tidiga delen verkar numera som bortblåst. Efter våran resa så har det gått fruktansvärt trögt. Å då inte bara för oss, utan även vännerna som försöker och försöker….
    Vattentemperaturen är nere i 4-7 grader vilket för mig också borde vara riktigt hett, vädret har nästan varit optimalt men icke ! Det är ju så trist när allt går in i en sån svacka. Det*gläder*mig att få se en och annan storpike på facebook som grabbarna där drar, men vart är pikes nu för oss !?
    Har det pelagiska fisket sin högtid nu ? Vi kan ju inte direkt säga att det var så i oktober när vi hade kanonfiske, men nu kanske det är läge att styra flytetyget utåt och jaga ?
    Under tiden så fylls den egna arsenalen på efter hjärnan nu och inte bara ögat och ”habegärtarmen” som kunde spela mig ett spratt förut å det REJÄLT. Nu är det annat som styr och det känns bra, frågan är bara hur länge det håller i sig
    På något vis är denna perioden riktigt rolig också, vilka förväntningar och hunger man bygger upp. Att få planera och vända på tankar hundra gånger om, fixa till så det praktiskt blir bättre och sen när man står där till våren så blev det bra men ändå kanske det går att fixa lite bättre. ELLER så har någon kommit med en ide som förstör hela grejen och man måste tänka om igen !!
    Visst är det kul att fiska, som en vis herre brukar säga i min närvaro !
    Inom hösten kommer det hända saker på bloggen/siten, trixar med ett sidoprojekt som nu börjar att närma sig färdigdatum. Skall bli kiul och se om det kan slå väl ut ? Missa inte detta……..
    Skitfiske och simma lugnt, det är kallt i vattnet.


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Team PILF - 2,5 dåre i en båt......

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X