Walk the Line: L’étourneau, dag 6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Walk the Line: L’étourneau, dag 6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Walk the Line: L’étourneau, dag 6

Efter en helt galen natt lugnar sig fisket något. Jag hinner sno åt mig nån timmes sömn på förmiddagen och sen landar jag två fina fiskar inom loppet av 2 timmar. Den ena en stor spegelkarp 35lbs (15,9kg) och den andra ett nytt pb på fjällkarp för mig, 33,5lbs (15,2kg).
    Andy vars fiske inte gått så bra senaste dagen och de fiskar han krokat har gått fast i ett snag 60 meter ut, bestämmer sig även han för en flytt. Han sätter sig tillsamman med Darrell på The Dam Wall och fiskar vänstersidan.
    Även denna flytt skall visa sig lyckosam. Endast en timme efter flytten rusar ett av hans spön iväg. Han fiskade det en meter ut från kanten längs med dammvallen.
    Tungt motstånd och snart står vi alla där och följer hans kamp.
    Det blir större än vad någon av oss kunnat hoppas på, väl i håven ligger ett riktigt monster till fisk.
    Vid vägningen stannar nålen på fantastiska 61lbs (27,7kg)!!
    Ytterliggare ett PB för Andy och ett känslosamt ögonblick för en man som vigt sitt liv åt karpfisket.
    Som ett tecken upphör regnet och solen tittar fram lagom till fotograferingen för att sedan sätta igång igen när den magnifika karpen fått simma tillbaka.
    Vi tar en tidig middag och öppnar en flaska vin i stugan för att fira Andys storfångst.
    Regnet fortsätter falla och det är en trött Daniel som lägget ut sina tre spön efter middagen.
    Jag lägger mig ovanpå sovsäcken fullt påklädd med kängor och allt och vaknar inte förrän klockan 6 morgonen därpå. Varit lugnt för alla, inte ett enda run sen middagen kvällen innan. Tydligen inte bara vi som inte gillar storm och ösregn.

The post L’étourneau, dag 6 appeared first on Walk the Line.
    Related posts:
    1. L’étourneau, dag 2
    2. L’étourneau, dag 5
    3. L’étourneau, dag 1

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar