Ja, Hvor er gjeddene? Har hittil i år tilbakelagt rundt 10 landmeiteturer. Har blitt mange timer med venting, men det er jo en behagelig fiskeform. Å sitte i en godstol og vente på at storgjedda skal glefse over agnfisken min, late meg, spise selvvarmende turretter og lese. Før eller siden må det jo hugge. MEN. Jeg har faktisk ennå ikke hatt ett eneste run på statisk meite fra land i år. Jeg har riktignok fisket på plasser som har vært helt ukjente for meg. 3 elver og 4 vann er testet for første gang uten hell. Man blir sittende å tenke litt på hva det er man driver med. Var jo passe høy på pæra i fjor da jeg på første turen fikk 3 fisker på meite med en snittvekt på 12060 gram. Hadde derfor skikkelig trua på å bikke 12 kg i høst.
Forventningene til tross, fisken har uteblitt.På begge disse plassene er det landet fisk på 15+. Bare det å vite at de svømmer der er jo nok til å komme tilbake gang på gang og blanke. Det har ikke villet seg hittil, men jeg er fast innstilt på å holde på til den sitter. Syns nesten jeg må berømme min egen stahet littigranne. Jeg hater å gi opp...
Er fremdeles veldig fersk på meiteområdet, og har mye å lære, så om noen vil veksle erfaringer tar jeg gjerne en prat
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)