gavleoring: Älvkarleby | Två & en halv timme- fem landade och en tappad öring! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Älvkarleby | Två & en halv timme- fem landade och en tappad öring!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Älvkarleby | Två & en halv timme- fem landade och en tappad öring!

[FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]
    [FONT=Verdana]Fast det låter nog bättre än det var, men under dagens fiske i älven [/FONT]så lyckades jag landa fem öringar, tre över minimimåttet och två strax under! De fick allihop gå på tillväxt, för här snackar vi nystigna blänkare!

Stefan Hising fiskade mittemot
    och han drog också en ansenlig mängd öring men alla återutsattes. Kul att se så många pigga firrar i vackraste silverskrud Dessutom tappade jag en fisk som kändes lite större än de övriga!

Underbart hur som helst, vi hade ett rätt grymt fiske under en timme men sedan dog det mer eller mindre ut. Det verkar vara dagfiske som gäller nu, mitt tips är från klockan 12-13 och ett par timmar framåt!Jag fiskade uteslutande med lysstav! Började med drag men det gav inget!
    Även PG och Niklas Mattsson var på plats och drillad en hel del denna gråmulna men milda november-torsdag. PG tappade en firre av bättre kaliber!

Men mannen för dagen var vår kompis från Uppsala vid namn Hikmet som dragit
    en riktigt fin öring, vikt någonstans runt 3,5 - 4 kg! Pelle var även han på
    plats och hade haft flera hugg under dagen. Jag fiskade mellan klockan ett och halv
    fyra- ny tur kommande söndag!

/Tony[/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar