Tommy Suomela: Marma | Två dagars gäddfiske (ink tävling)! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tommy Suomela: Marma | Två dagars gäddfiske (ink tävling)!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tommy Suomela: Marma | Två dagars gäddfiske (ink tävling)!

LÖRDAG var det dags för Marmagäddan 2012, det var en hel hög med deltagare som skulle fajtas om flesta och längsta fiskarna, det slogs faktiskt nytt rekord, kul att tävlingen växer för varje år!

Jag fiskade tillsammans med Cecilia Grönberg och Jessica Dolk och planen*för*dagen*var att flötestrolla fram krokodilerna, men det var tyvärr trögt för våran del, Cissi lyckades dock lura två stycken till hugg, men dessa två fiskar lossnade tyvärr varav ena 3 meter nedanför båten.

Det var inget snack om att vi hade trevligt iallfall!

Andra lyckades lite bättren oss, men vad gör det när vi iaf hade tur med vädret!
    Stort grattis till Team Galtarna som knep första platsen på hela 314cm, Bra fiskat!
    SÖNDAG
    Idag var det*åter igen dags att besöka Marma efter en fisklös lördag. Idag hade jag med mig min fru Sofi, tankten var att flötestrolla med på två spön samt köra sidoparavaner på två andra med feta jiggar, just för att se vilket som funkade bäst för dagen.
    När ena paravanen dyker efter ett par timmars fiske, så hugger jag tag i spöt och gör ett rejält mothugg, fisken sitter, men efter en stund drillning så lossnar fisken och upp stiger en jigg utan stingerkrokar. NU blevj ag fundersam, beteslåset till tafsen var stängd, hade jag glömt att sätta fast stingerkrokarna i beteslåset?
    Jag var bombsäker på att jag hade satt fast dem och att båda två krokarna var borta måste man väl kanske erkänna för sig själv att man gjorde bort sig från början. Jag måste bommat att fästa stingerkrokarna i beteslåset, även om jag fortfarande är tvärsäker på att dem satt som dom skulle!
    Nåväl… Vi fortsätter fiska*vidare med denna händelse gnagande insidan av mitt huvud, som fortfarande är konstigt!

Paravanen dyker åter igen en stund senare och det verkar som mörtarna är iskalla idag för att frästa gäddan till hugg!
    Just denna gädda tog på Mieko Predator tail i färgen Chocken

Inget monster men ungefär 3-4kg.
    Eftersom… att mörtarna var helt ointressanta för gäddan idag, så beslöt vi oss för att rigga om!
    Medans jag lät jiggen vara kvar på paravanen, så slängde jag på heta tafsar från savagegear på de spön vi använt till flötestrollingen, första spöt fick det bli Butch perch och det låg i och gjorde sitt jobb, så påbörjade jag med det andra spöt, hinner knappt klippa linan på den, innan det blir böj i spöt där butchen sitter!

Där sitter dagens andra gädda som visar sig vara lite tjockare! Nu tänkte vi vad är det som händer, det kändes lite som*det*tog 4 timmar innan vi*hittade rätt melodi för dagen!
    Riktigt kul!
    Inom loppet av cirka 40minuter får vi sammanlagt 3 fiskar, nu kliver det på nått större som är iaf värt att kallas gädda! Dock hade det inte gjort något OM den varit lite längre och liiiite tjockare!
    6kg och cirka 95cm

Även denna fisk hade svårt att låta bli savagegears Butch i färgen Perch!
    3st fiskar idag och 2 bommade, kändes ändå som godkänt med tanke på hur trögt det var igår!
    Skitfiske så länge!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Följ gärna mitt fiske på min blogg!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar