Fly for Art: The H-day! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: The H-day!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fly for Art: The H-day!

    Vilken underbar start på dagen!
    Klockan ringde kl 05.45, inte att jag vaknade men mina hundar väckte mig genom att dra av mig täcket och hoppa upp och brottas i sängen.

    Åkte i väg till hästarna efter att fått en chock av att jag var tvungen att skrapa rutan, hittade heller ingen skrapa i pappas bil.
    Möttes utav 3 nöjda och tuggande hästar som antagligen var missnöjd med att klockan ställts om i natt till vintertid så de hade nog väckt Linda, som fick ge dem mat fast det var min morgon.
    Tog hundarna på en lång promenad i skogen. Det frostbitna landskapet med en strålande stark morgonsol. En jakthund hördes inne i från skogen med ett dovt och grovt skall. Gissar på älg eller gris där. Njöt av att höra hur hunden jobbade på ståndet. Ellie var överlycklig över den härliga morgon turen och min tönt till hund Ginny undrade om man ens vågade gå på grusvägen på grund av hunden som hördes.
    En härlig lukt utav skog och eldad varm stuga, sådan där doft som man kände när man var liten och i stugan på vintern kom som en mild bris över en. Bästa sättet att börja morgonen på.
    Träffade lite trevliga passkyttar på vägen, men var ok att fortsätta gå ändå.

    När vi nästan var hemma och kommit bort från deras såt lät jag Ginny springa av sig lite. Vad med hon genast for i väg och sen såg jag knappt henne förutom ett vitt sträck här och där när hon for genom skogen. Det hade ju varit himla trevligt om min diva till hund skulle kunna tänka sig att göra sådana fina sök när vi ska jaga också och inte springa runt mina ben och fjanta… Jobbade effektivt, fokuserat och noggrant 100-250m minst ut.
    Aja får tvinga med mig far ut i skogen så vi kan släppa henne på jaktmarkerna.
    Nu ska jag sätta mig med tenta plugg för att sedan bege mig ut till gården för lite andjakt! Kommer uppdatera om jakten under dagen!
    Ciao Ems



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X