MeanMachine: Höstfiske med Stefan. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Höstfiske med Stefan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • MeanMachine: Höstfiske med Stefan.

    Efter onsdagens tunna utdelning var man nu återigen taggad för lite revanch på hemmaplan. Gäddtur med Stefan var inplanerad. SMHI hade tråkigt nog utlovat ihållande regn hela dagen. Detta klarade vi oss undan tack och lov, men vi hade ju klätt oss på tok för varmt, då vi förberett oss för vätan.

    Vi har bestämt oss för att köra av ett stort vassområde nedåt Nyköping. Redan när vi sjösätter i hamnen ser vi att vattenfärgen är fyra nyanser av brunt. Hmmm. Hamnbassängen är PROPPFULL av betesfisk (mest löja) och vi bestämmer oss för att börja beta av den en vända. Utan några känningar åker vi sen vidare till vårt tänkta område. Vi betar säkert av nån kilometer vass utan att känna ett pet. Vattenfärgen är fortfarande dylik, och vi bestämmer oss för att åka en bra bit ned för att hitta klarare vatten.

    Samma skit dit vi kommer och klockan 12.30 har vi ledsnat på både lervällingen och alla timmar utan fiskkontakt. Jag kommer med ett förslag att vi ska plocka upp båten och åka norrut till en annan ramp och köra några timmar där.

    Sagt och gjort. Bara en timme efter beslutet ligger vi på ett mycket klarare vatten och börjar om med fisket. Vi fiskar djupt, grunt, vassnära, utåt, små beten, stora tailar, röda, gröna, gula beten. Inte ett liv. Efter ett par timmar så sätter jag på en naturfärgad Slider och får ÄNTLIGEN ett hugg. En sniper i kiloklassen åker snabbt i plurret igen.

    Skymningen börjar rulla in och vi glider hemåt. På vägen hem vill Stefan bara testa en sista vik. Här får jag först ett hugg på en röd tiger Tail, och bara ett par kast efter ser vi i det klara vattnet en sniper som smyger efter tailen. Vi ser tydligt att när jag stannar tailen, då stannar gäddan. Börja veva och gäddan simmar efter med 2 meters marginal. Inget triggar igång den utan det blir det sista vi får vara med om i fiskväg idag.

    En urkass onsdag följs upp av en ännu kassare fredag. Bra investerade ledighetsdagar måste jag säga. Hrmpfff. Stefan visar prov på stort tålamod och bryter inte ihop trots att han inte fått känna ett endaste nafs idag. Tror jag ska låta bli fiskegrejjerna kommande helg. Orkar nog inte ett surpass till just nu.


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X