Team fishseekers: Abu Garcia Pike Open. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team fishseekers: Abu Garcia Pike Open.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team fishseekers: Abu Garcia Pike Open.

Årets höstupplaga av Abu Garcia Pike Open är avslutat. Senast vi var med var hösten 2010 och då hamnade vi på en 29e plats har jag för mig. Det här året klättrade vi lite på stegen och lyckades knipa 3e platsen.
    Vi vet som jag tidigare sagt att fisket kan vara sjukt trögt i Västervik, det här året åkte vi därför utan större förhoppningar om att ta pallplats utan bara fiska lite gädda och ha det trevligt.
    Vid kaptensmötet var det totalt 125 personer fördelat på 47 lag som stod redo att slåss om förstaplatsen. Totalt var det 31 lag som var tre pers i båten. Nytt för det här året var att alla deltagare var tvungna att infinna sig vid kaptensmötet vilket vi ser som positivt.
    Dag ett beslöt vi oss för att först bege oss till de ställen som vi tidigare tagit fisk vid. Bland annat den här damen,

En fisk som verkligen hade gjort sitt på tävlingen men som tyvärr blev tagen ett par veckor för tidigt.
    Nåja, dag ett började trögt, vi började i ytterskärgården och första kastet hade jag en efterföljare som till slut sög in jerken men spottade ut den innan jag hann reagera, otroligt hur snabba dom kan vara på att spotta ibland. Detta var tydligen ett vanligt fenomen tävlingen igenom. Dag två sökte vi oss enbart till mindre vikar som var djupare, vilket fungerade bättre. Nedan följer dom största fiskarna vi lyckades kroka under tävlingen.

Som ni ser på bilderna ovanför så fiskade Peter överlägset bäst tävlingen igenom, trots detta att jag stod i fören och kastade först hela tiden. Sjukt bra jobbat!
    Tävlingen igenom var det Savage Gears Herring som fiskade bäst, jag bytte som vanligt drag var tredje kasst ungefär under tiden Peter stod och nötte med det drag han faktiskt fått fisk på och levererat.

En stört bra jigg som har en brutalt vickande gång om man tacklar den rätt.
    Här kommer slutresultatet och en komplett lista hittar ni HÄR.

Ett stort grattis till Pikenuts som tog förstaplatsen, och framförallt till våra kamrater i Fishing for Fun från Östergötland som knep andraplatsen och där Jensa också tog längsta fisk på 115cm. GRYMT JOBBAT GRABBAR!
    Vi är överlag riktigt nöjda då det var andra passet efter gädda i år, och jag måste erkänna att man blir rätt ringrostig efter ha suttit och glott på en skärm hela våren och sommaren. Vi ses åter i vår då vi hoppas att nästa upplaga av Abu Garcia Pike Open anordnas, riktigt bra jobbat från arrangörerna.
    Ett sista tack till våra sponsorer, Savage-Gear, Predatorshopen, Stockholms Fiske & Fritid, Isaw och Outdoor edge.
    Ha det bäst!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar