Morten Opsahl: 2 dagers spinnfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: 2 dagers spinnfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: 2 dagers spinnfiske

Hvis det er action man er ute etter, kan høstfisket fort bli kjedelig i lengden. Jeg har hatt endel turer på en ny lureplass før i høst, og har ikke sett snurten av fisk, hverken på loddet eller i overflata. Likevel måtte jeg tilbake igjen. Jeg liker meg på det som for meg er helt uutforskede områder. Om det ikke akkurat vrimler av storgjedder i området, så er det alltids en og annen der.

Startet dagen med å ta meg en liten putrerunde for å se etter agnfisk, men alt var som forrige gang. Fisken var totalt fraværende. Jeg hadde ikke akkurat veldig trua, men bestemte meg for å spinnfiske av hele "godplassen" Man kan ikke stole fullt og helt på ett ekkolodd. Dessuten er det litt drøyt å kjøre i nesten 3 timer for så å snu uten å ha prøvd
    !
    Fra kl 9 til kl 2 skjedde det ingen verdens ting. Jeg begynte å bli litt smålei og frustrert, men jeg fortsatte med kastingen helt til det plutselig hogg det på nedslippet på dypt vann. Sinte headshakes og lange utras, akkurat slik det skal være.

Fine fisken! 112 cm lang og i grei kondisjon. Endelig var marginene på min side!

10180 gram og dagens eneste kontakt med fisk. Men som jeg har sagt og sier igjen. en fisk holder i massevis så lenge den er stor

Nok en gang tommel opp for Sebile magic swimmer.

Kastet i 2 timer til før jeg tok kvelden.

Neste dag var det ut grytidlig for å fortsette denginga. Jeg kastet og kastet og kastet uten hugg, men med gårsdagens fisk i bakhodet var det igrunnen helt greit selv om armen ble rimelig sår etterhvert. Men det er stille før stormen, og plutselig stod stanga i en diger bue igjen. Den var ikke spesielt sprek, men jeg kjente tyngden da jeg pumpet den opp. Da den kom opp i overflata rett ved båten fikk jeg hjertebank. Den var grisediger, og satt så dårlig som en gjedde kan sitte på en 3/0 krok. Heeeelt ytterst i leppa. en 180 graders sving og ett headshake og tilbake i dypet svømte den. Jeg er litt skjelven her jeg sitter å skriver, for slike fisker skal ikke mistes. Lengden var oppmot 120 cm, og vekta var langt over 10 kg. Det er bare vondt, man får mest lyst til å grine. Like etter gav jeg opp, kjøpte en trøstehamburger på esso og reiste hjem.

Jeg veit i hvertfall hvor storgjedda bor, og høsten er ennå ung! Vi har noe uoppgjort sammen!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar