Mangotsson: Johan och Logans karpar… - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Johan och Logans karpar…

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Johan och Logans karpar…

Här kommer bilderna på Johan och Logans karpar. De två mindre karparna som Johan posar med kom till sjön som 20 cm fisk och Minimartin lyckades fånga dem under ett höstpass för några år sedan. Då vägde de runt tre kilo och nu mellan 5 och 6 kilo. Kul att se att några av de fiskarna tog sig och att det går framåt med dem. De två större fiskarna Johan visar upp är två av de mer eftertraktade och fångade speglarna i sjön. Den övre av dem boiliehoran/jaffa (kärt barn har många namn) är lite mer vanlig än den senare av dem, den har jag bara sett några få gånger innan.

Logans fiskar är också gamla bekanta. Den första av dem på 7,750 kilo fångade jag första gången i sjön 2007 vad jag kan spåra, under ett ganska kyligt vinterfiske. Den andra fisken har jag bild på med Minimartin från några år tillbaks.

Återigen ett stort grattis till en bra helg vid sjön grabbar! Ser fram emot att komma upp i urskogen och njuta av guidade turer efter det ena och det andra predatorsuggor ni kan komma på. Ni är välkomna ner precis när som helst så ska ve se om jag kan lyckas guida lika bra igen…

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar