MeanMachine: Lite gäddfiske igen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Lite gäddfiske igen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Lite gäddfiske igen!

Fiskesuget har börjat bygga upp inom mig igen! Ett par fiskepass som ställts in i sista minuten eller förstörts av åskstormar har taggat igång mig igen.

Hade en tandläkartid idag vid 10.30, så jag tog ledigt hela dagen, packade bilen full med fiskeprylar, hakade på båten och drog söderut efter tandplågaren var klar.

Det visade sig vara tokhögt vatten och båten behövde inte ens köras ner för rampen, utan kunde sjösättas på grusvägen! Ut på havet och snabbt ner för att testa av ett par av mina fina vårvassar. Vassarna var nu 10 meter längre ut, och en del nya vassruggar hade kommit upp mitt ute i vattnet som man inte haft koll på. Jag betar av vassen skitnoga, med max 1 meter mellan kasten. Inte ett liv! En repa till, denna gång med annat bete. Fortfarande dött. Testar av det fristående vass-flaket utan ett pet.

Har fiskat i 3 timmar nu och bestämmer mig för att åka över till andra sidan och nöta av en låååång vasskant (som ALDRIG gett fisk tidigare) En halvtimme in i vasskantsnötandet börjar dom först dropparna ramla ner. På med regnkläder och nytt kast mot vassen. SMACK! En mager 3 kilos kliver på med buller och bång. Regnet tilltar och nu börjar en intensiv gäddjakt. Tar på 1,5 timmes regnfiske 11 gäddor och tappar även ett par. Många mellan 3-4 kilo och med en tokilsken 6+:are på topp, som svalde hela spinnerbaiten och var ett helsike att operera ut. Kostade 4 raspade knogar.

Hade tyvärr en tid att passa idag och jag fick avbryta mitt i tokfisket. Hade säkert kunnat plocka ett gäng till om jag kunnat vara kvar. Skitkul fiske med mersmak! En röd-gul spinnerbait med gul svans var det jag fick SAMTLIGA gäddor på.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar