MeanMachine: Tillbaks igen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Tillbaks igen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Tillbaks igen.

Fick sån mersmak av fredagsturen att jag bara måste ut igen. Kom ut hyffsat tidigt och åkte ner en bra bit till ett område där vårfisket var formidabelt.

Denna båtresa gjorde jag förgäves visade det sig. Det blåste upp rätt fort. Tyvärr hade vinden kantrat runt 180° och var nu rak nordlig jämfört med den milda sydvinden i fredags. Vattnet var som lervälling och sikten var 10cm ungefär. Trots de kassa förutsättningarna nötte jag på. Lyckas lura en snipa ur en vassrugge men beslutar mig efter 3-4 timmars fiske att åka tillbaka och testa en stor lävik som i våras var svårfiskad pga all stubbvass.

Jag la ett par fisketimmar här och lyckas ta ett par snipor till. Har ytterligare ett par ointressanta smällar på spinnarna vilket tydligt visade att gäddan tjurat ihop idag. Jag åker tillbaka och fortsätter längs vassen där jag slutade i fredags. Har ett par ointresserade stötar även där och lyckas till slut nypa dagens 4:e och sista snipa. Jag ledsnar på det tröga fisket, lervällingen i fjärden och den allt kraftigare blåsten som gör fisket besvärligt. Lika bra att spara krutet till nästa tur. Undrar om man ska våga sig på att testa den där branta rampen jag inte vågat sjösätta ifrån nästa fisketur? Vill ut och leta nytt!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar