Mangotsson: All work and no play! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: All work and no play!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: All work and no play!

Denna helgen skulle jag ha fått njuta två dygn bakom spöna tillsammans med Logan och Johan vid Linneasjön. Men som vanligt detta året så blev det i sista minuten ändrade planer. I stället för fiske så blir det två heldagar på jobbet. Surt!
    Well… Jag hade ju mäskat och grabbarna var på väg så det var bara att bjuda på bästa möjliga guidning. Väl på plats vid sjön gick vi noga igenom de aktuella platserna, lodade, mäskade och valde beten. Efter några timmars härligt fiskesnack där allt från konstiga konserverade löjor till ismete avhandlades så var det hemfärd för min del.
    Jag han inte vara hemma länge innan ett glatt sms från Johan förkunnade att han var karpkungen. Jag ringde upp för att gratta till första karpen och fick reda på att det var en spegelkarp på 9,6 kilo som blev hans första fisk. Den föll för en 15mm The Source boilie och med tanke på alla de kilon av dem som gått i sjön de senaste veckorna var det inte så konstigt. Fantastiska beten!
    Väntar på nästa sms och hoppas att Logan ska spräcka nollan snart. Hur eller hur så återkommer jag till grabbarnas fiske under helgen.
    Ett stort grattis Johan!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 829 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 313 visningar