parabellum: Problem i verkstaden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: Problem i verkstaden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: Problem i verkstaden

Har stött på patrull i betestillverkningen! Min verkstad ligger i ett oisolerat förråd och vid grundlackning blev det väldigt mycket bubblor i lacken. Den kalla luften/fukten gör att trät/lacken reagerar med luftbubblor som följd. Mycket luftbubblor! Torkhjulet har tillfälligt fått flytta in i vårt gästrum.
    Merarbete -* Fram med sandpapper och släta till ytorna.
    Nu till nästa problem – Kyla och fukt är inte ett bra recept när man ska måla med airbrush. Ojämn färgfilm på betena och i stort sätt omöjligt att få färgen att torka.
    Eftersom min sambo förmodligen inte blir så imponerad om jag föreslår att gästrummet ska användas för målning så är planen istället att sätta in en värmefläkt och värma verkstaden tills denna batchen beten är klara. Om det inte vore för Karma 12 så hade nog byggsäsongen betraktats som över. Får fundera på om det är läge att isolera förrådet.
    Hur mycket beten man än gör så lär man sig nya saker hela tiden. De senaste dagarna har varit kantade av flera besvikelser men det är lärorikt.
    Idag lånade jag verktyg på jobbet och fixade det sista på min verktygshållare till båten. Två metallbitar är skruvade inuti båten. På dessa har jag fäst magneter från Clas Ohlsson. Planen var först att göra två separata hållare men insåg att det nog krävs två magneter för att hålla verktygen på plats när det går lite sjö.
    Dessutom har jag monterat en hållare för min Savagearhåv i båten. Två redskapshållare från Clas Ohlsson håller håven på plats både ihopfälld och uppfälld. Om någon skulle tycka att detta är en bra idé till sin egen båt så är mitt enda tips att byta ut skruvarna som medföljde redskapshållarna. Vilket skit! Gick av på mitten trots att jag skruvade i tämligen mjuk plast som dessutom var förborrat.
    Får utvärdera mina nya lösningar på Blekinge Gäddfestival.
    På tal om gäddfestivalen så har jag idag börjat packa. Planen var att inte ta med så mycket beten men jag misslyckades, det blev en hel del. Imorgon är jag ledig och ska ägna dagen åt förberedelser.
    Tillägg: Glömde ju skriva att jag var ute en kort tur på sjön igår. Hade en del hugg och följare men lyckades inte peta upp någon Gädda.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar