Mangotsson: Höstbombningen har börjat! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Höstbombningen har börjat!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Höstbombningen har börjat!

Denna hösten är planen att mäska riktigt hårt i två lokala sjöar under hösten för att förhoppningsvis upprepa de lyckade höstfisken som liknande satsningar har gett tidigare.
    Planen var att fiska lördag till söndag redan denna helgen, men jobb på söndag förstörde den planen. Jag får vänta tills nästa helg då Logan kommer ner. Då blir det två dagars fiske i Linneasjön som kick-off på hösten 2012. Efter denna helgen ska jag fresta en av mina pärlor, en liten göl utanför Nybro där karparna tagit sig bäst av de sjöarna som är häromkring. Jag har tidigare inte skrivit om detta vattnet då det är privat och jag endast kan fiska där, men från och med nästa år kommer jag ha möjligheten att ta med mig gäster om jag vill. Vi kan ge det vattnet arbetsnamnet “Näckepölen” då den är full med näckrosor och ganska liten. Kontrasterna är ganska stora mellan de båda sjöarna. Linneasjön är centralt belägen och djup, alltså blir det fiske nedanför branter som gäller här. Näckepölen är relativt grund utan några större variationer i djup och ligger belägen en bra bit ut i skogen bakom en bondgård. Alltså en riktigt lugn plats utan några som helst störningar förutom ett och annat djur.
    Jag har nu mäskat tre gånger i vardera vatten och har kört lite olika koncept. I Linneasjön har det blivit 4 liter partiklar och 2 kilo boilies per tilfälle, i Näckepölen 2 liter pellets, 4 burkar majs och 2 kilo boilies. Jag har inte vräkt på med lika mycket boilies i år som jag brukar då mäskningarna varit lite oftare i stället.
    Är riktigt taggad inför vad detta kan ge under september och oktober. Jag hoppas kunna landa en av de större fiskarna i Näckapölen som i år borde klara att tnga ner vågen till över 15 kilo. I Linneasjön är det mest kul att fånga fisk och storlekarna varierar ganska friskt från de senast satta karparna mellan 1 och 2 kilo till runt 10 till 12 kilo. efter höstsatsningen är avklarad i dessa två vatten kommer jag bedriva fisket uppe i Rismåla där det är riktigt tätt mellan fiskarna och lite mer lättfiskat.
    Kommer bli ett grymt avslut på året!
    Bomb on!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar