Andreas Holmström: Familjefiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Familjefiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Familjefiske

Idag lyckades jag få med mig Mia och Linus för fiske. Eller det var snarare Linus som stod för övertalningen av Mia. Han började morgonen med lite luftfiske. Kastade ut, vevade in och fick napp. Såklart grabben skulle få fiska.
    Kring 10.30 kom vi till båten och hade smörgåsar, kaffe och kexchoklad med oss. Mia och Linus inledde med fika medan jag passade på att inleda med lite jigg innan Mia skulle få överta det spöt.
    Fick inom några kast ett hugg och strax därefter en abborre.
    Sedan var det Mia och Linus tur att fiska, och jag hjälpte Linus att kasta ut en mindre flytvobbler.

Efter att inte ha fått nått hugg inom 10 minuter så tröttnade Linus och ville ha mer fika.
    Jag passade då på att köra lite med jerkspöt men helt utan hugg idag. När Mia tog en liten paus i fiskandet så passade jag på att ta den minsta gäddan jag någonsin fått på jigg.
    Linus fortsatte sedan att fiska men tröttnade rätt fort igen eftersom fisken inte var på hugget och visst tar det på krafterna att vara på havet. Skönt att inte ha problem med att kunna somna vart som helst då.
    Vill påstå att de två timmarnas fiske var trögt eftersom det var strålande solsken och helt vindstilla. Men däremot var det perfekt väder för dagens sällskap.
    Mia kämpade på och börjar få in en fin teknik i kast och hemtagning av dragen, men blev tyvärr fisklös.

Ikväll är det dags för besiktning av båtsläpet och jag har mina misstankar om att det blir nedslag på nånting. Kan ju inte vara så enkelt att den går igenom. Efter det så kommer jag vinterplacera lillbåten och ha trailern tom till när det är dags att ta upp "stora" båten.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar