Tog ett kort pass efter jobb för att testa ån samt ett annat vatten! Kopplade på min nya jerk som jag fått av Anders och den gick sjukt bra i vattnet. Testade att fiska den lite olika och blev mer än nöjd.
Ån gav inget och var svårfiskad så jag begav mig vidare.
Efter ett par kast så får jag ett stenhårt hugg, gädda tror jag men den snabba rusningen avslöjar en regnbåge. På jerk!!
Vid landningen lossnar kroken och krokar i ytterkanten av ögonhålan men jag lyckas få loss kroken smidigt och den får simma vidare. Gissar vikten kring 2,5-3kg. Riktig fina fenor hade den.
Nu händer det som inte får hända, PANG, där small linan och jerken flyger fint iväg. R.I.P…FAAAAAAAAAAAAAAAAN!!
Har kastat bort ett par drag och nu är det ny lina som gäller. Beställd och det blev TUF-LINE XP – 0.41(65lbs)
Anders – jag beställer gärna en ny, eller två!!
PS. Nu laddar vi för BGF!!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Ån gav inget och var svårfiskad så jag begav mig vidare.
Efter ett par kast så får jag ett stenhårt hugg, gädda tror jag men den snabba rusningen avslöjar en regnbåge. På jerk!!
Vid landningen lossnar kroken och krokar i ytterkanten av ögonhålan men jag lyckas få loss kroken smidigt och den får simma vidare. Gissar vikten kring 2,5-3kg. Riktig fina fenor hade den.
Nu händer det som inte får hända, PANG, där small linan och jerken flyger fint iväg. R.I.P…FAAAAAAAAAAAAAAAAN!!
Har kastat bort ett par drag och nu är det ny lina som gäller. Beställd och det blev TUF-LINE XP – 0.41(65lbs)
Anders – jag beställer gärna en ny, eller två!!
PS. Nu laddar vi för BGF!!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)