Mangotsson: Snart dags! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Snart dags!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Snart dags!

Snart är det dags att plocka fram spodspöt, stora partikelhinken och påsar med boilies. Det är höstfiske på gång! Om ett par helger så kommer Logan Nilsson ner för att ta ett pass i Linneasjön och jag tänkte sätta honom på en riktigt bra plats med en stabbig förmäskning, själv så parkerar jag mig brevid och sköter grillen och förhoppningsvis håven och kameran. Jag kommer att återkomma till detta så fort vi hunnit fiska och komma hem igen.
    Det har inte blivit så mycket bloggande den senaste tiden, men jag har faktiskt hunnit fiska en del. Men, man kan ju inte alltid berätta om allt?! Tanken är att jag ska blogga mer under det kommande året än vad jag har gjort i år och att jag ska fiska mer karp med. Dock så kommer jag mestadels att hålla mig på hemmaplanen även om några turer med goda vännen “Grötjocke” är planerade. Jag har också börjat fundera på en tur till utlandet. Det börjar suga lite nu efter det fisket och fler upplevelser. Då är ju bara frågan vart man ska ta vägen. Vilket land, vilken typ av sjö - pay lake eller ett public water. Cassien, Orient mfl sjöar har lockat genom åren. Men det finns ju trevliga turistsjöar också. Vi får se…
    Den delen av karpfisket som jag tycker är roligast nalkas nu. Vinterfisket! Förra vintern så fiskade jag tre pass i Linneasjön och fångade en fisk och tappade en och hade en misstänkt kontakt. Detta året är planen att lägga fisket i betydligt mer lättfiskade Rismåla göl. Jag vill testa detta fisket där då jag aldrig riktigt har gjort det. Även om fisken inte är speciellt stor där så är de endå otroligt fina och bjuder upp till drillningar som ingen annan stans jag fiskat. Spännande!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 896 visningar