Andreas Holmström: Det hugger från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Det hugger från land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Det hugger från land

Hade idag planerat att fiska lite på kvällen från båten men vindbyar upp till 21m/s gjorde att jag valda att fiska från land.
    Till en början var det trögt där jag stod och fick upp några borrar innan jag åkte hem för mat.

Sedan var det dags för måndagsmöte på sjöräddningen då min jourvecka börjar, och efter de kunde jag inte låta bli att kasta lite mer. Vinden hade mojnat och fisket blev bättre. Fick närmare 15 abborrar och ett par gäddor på en halvtimme.
    Magnus kunde inte låta bli att testa nått kast och fick en abborre och en gädda på tre kast han med.
    Storleken på hans gädda visar vart medelmåttet låg, men ändå skoj att de högg så pass mycket.
    Fick även ett meddelande av Erik idag på morgonen att han och Daniel hade varit ut och fiskat igår, och började på samma plats som vi gjorde på tävlingen. Första kastet så högg en gädda på 5kg för Erik och lite senare hade även Daniel fått upp en gädda innan de gav upp på grund av för starka vindar. Hur typiskt är inte det bara för att det var tävling.
    Imorgon ska det inte blåsa lika mycket så då blir det fiske från båten igen, och eventuellt en mörkerövning med Sjöräddningen efter det.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
986 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 845 visningar