Jag och polare Martti Manner bestämde oss för att fiska på några väl utvalda ställen på Hjälmaren,*som funkar riktigt bra under denna tid på året.
Dessa ställen har en riklig växtlighet som gäddorna gärna står och trycker i.
Först provade jag jerk, men då dessa beten rör sig ganska brett,* fastnade jag mer än ofta i vegetationen.
Problemet löstes ganska fort med betet Seven från*

Detta bete har en otrolig gång som får gäddorna att bli helt galna och med lyft spö fick vi betet att röra sig förföriskt strax under ytan.

Medelvikten på gäddorna vi fick var hyfsad, då nästan alla vägde mellan 3-5 kilo.
I den storleken är de inga bjässar, men nog så roliga att överlista ändå.
C&R såklart

I skrivande stund är jag rejält förkyld, men om det ger sig till kommande helg står jag och polare Martti åter igen på dessa ställen och letar efter de större damerna

/Ante

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Dessa ställen har en riklig växtlighet som gäddorna gärna står och trycker i.
Först provade jag jerk, men då dessa beten rör sig ganska brett,* fastnade jag mer än ofta i vegetationen.
Problemet löstes ganska fort med betet Seven från*

Detta bete har en otrolig gång som får gäddorna att bli helt galna och med lyft spö fick vi betet att röra sig förföriskt strax under ytan.

Medelvikten på gäddorna vi fick var hyfsad, då nästan alla vägde mellan 3-5 kilo.
I den storleken är de inga bjässar, men nog så roliga att överlista ändå.
C&R såklart

I skrivande stund är jag rejält förkyld, men om det ger sig till kommande helg står jag och polare Martti åter igen på dessa ställen och letar efter de större damerna

/Ante

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)