Andreas Holmström: Finfin borre nära kilot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Finfin borre nära kilot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Finfin borre nära kilot

Idag efter jobbet så åkte jag ut med min kära sambo och Patrick för att fiska. Eftersom jag bara har ett spö förberett för lättare fiske så föll det på min lott att fiska med "gäddpåken". Var totalt omöjligt att hålla någon kontakt med en jigg med det spöt. Speciellt när vi fiskade efter abborre.

Patrick började med att dra några snabba och efter ett tag tog även Mia sin första. Vi tog då inga bilder i början eftersom det bara var mindre abborrar. Jag "lånade" mitt jiggspö och tog då även jag en abborre.

Sedan visade jag Patrick en plats där vi fått en del abborre innan och det tog inte många kast innan han fick ett fint hugg. När den fina abborren om upp var vi övertygade om att Patrick skulle få förbättra sitt kilos rekord på abborre men vågen stannade på 940 gram och mätte in på 40cm.
    Ändå riktigt roligt och sedan fortsatte han briljera och drog bra många fina abborrar under kvällen.
    Själv fick jag posera med en mindre fisk i min nya Tenson jacka som är hur skön som helst. Den fick även utsättas för en del regn när vi åkte hem och jag är sjukt nöjd över kvalitén på den.
    Nu blir det tidigt i säng då klockan kommer ringa redan vid 04.00 för fiske med Jörgen efter gädda imorgon.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar