Esox-Lucius68: Höstpyssel! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox-Lucius68: Höstpyssel!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Esox-Lucius68: Höstpyssel!

    Märkligt att man tänker, äntligen!

    Vad då? vad har hänt?

    Jo första höstrusket har krypit inpå en och luftmassan runt omkring oss har blivit kyligare. Vattentempen som inte nådde över 20 grader ens i somras har sjunkit några grader. Under vattenytan börjar gäddorna ana att något är på G.

    Men i år kom hösten efter våren och nu har vi alltså en höst, på hösten...Märkligt.

    WOBBLERS, WOBBLERS, WOBBLERS
    I helgen begav jag mig ner i källaren för lite omflyttningar i diverse beteslådor och mina nykomlingar behövde också plats bland de gamla ärrade grabbarna.
    Jag har nu börjat inse att jag drabbats av hamstringsvansinne, vem behöver 5 blå Westins Jättar när man har max två på släp?
    Eller att dessa utgör stommen i en uppsjö av andra gamla WJ:ar. Visst några är inköpta för att plockas fram när någon fastnar i bottnen eller nåt.
    Kaffe, krokar och lite wobblers!
    Samtidigt vet jag att de flesta wobblers kommer agera bänkvärmare ännu ett år, men känslan att ha täckning för alla situationer är en falsk trygghet, eller?
    Ni känner igen er, det hugger inte och man börjar öppna beteslås till höger och vänster. Man byter färger, storlekar, modeller i en allt högre frenesi och till slut är wobblerna oftare ovan ytan än under. Svetten rinner och svordomarna börjar hagla, HUGG FÖR FAN!!!
    Blir någon av dessa höstvinnare?
    För att kunna konstatera att när den där dagen kommer då det hugger i ett så är det ofta på de gamla favoriterna som sitter på linändan. De nya betena som man fingrade ivrigt på i butiken inte var bättre eller läckrare än de vältuggade veteranerna.

    ORDNING OCH REDA
    Jag räknade till 11 lådor i storleken 3700/3730 sprängfyllda med wobblers och gummibeten utöver min "Byrålåda" för de drag jag använder mest.
    Sen vände jag mig om i mitt lilla krypin och såg att halva väggen var fylld med beten som inte fått plats...
    Gäddflugor, Swim Whizzar, Cisco Kids mfl, när kommer de till användning tro?
    Plano 3730 gäddfiskarens bästa vänner
    Men så börjar man pilla och plocka och inser att det tamejfasen är terapi för uteblivet fiske, det där att vända och vrida på betena och drömma sig bort till det där spöböjet alla vill uppleva!







    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X