Äntligen dags att komma ut på sjön igen, hade med mig en båtklubbsgranne på sjön. Körde egentligen en kopia på min sista tur, då det ändå gav bra med fisk och vi hade kontakt med framförallt större fisk.
Det var även roligt att få testa stolarna i båten, kan bara säga som så att det funkar bra dock är det svårt att sitta ner och köra jerkbaitfiske. Kan dock tänka mig att det ändå är bra att ha dem när hösten kommer och hastigheten på de beten man har i vattnet minskas markant, då kan det vara skönt att sitta ner. Annars är det självklart Vertikalfisket som kommer att få det stora lyftet!
Till fisket, på den första platsen och grynnan vi stannade på hade vi inte ett enda pet ändå kämpade vi på ganska bra. Därför drog jag iväg en bit och körde på ett av mina säkra kort där hade vi några kontakter med fisk samt att turens två största gäddor landades bägge runt ca 5-6 kg. *Med tanke på att det ändå kändes ganska segt drog vi vidare till ett ytterskär och fann fisk hade ett litet rally men fiskens storlek var inte något vidare. Men det är ändå roligt att dra gädda efter gädda på bara några meters håll.
Får se om det blir ett litet gäddkvällspass denna vecka eller om man åter igen drar ut och försöker att lura upp lite gös med vertikalutrustningen.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)