Idag har vi planertat för två turer. En på förmiddagen och sen ett sent kvällsfike efter främst haj o Kummel. Morgonpasset artade sig bra, speciellt i Dan´s båt. De hittade ett sund som höll stor bleka. Högg snart sagt i varje kast. Många släppte men de fick ihop åtta finingar med en topp på 70 cm till Dan. Inte utan att Peter o Benny var lite avundsjuka när de visar sin fångst. Blekan är en riktig hårding till fisk. Hugger hårt och rusar hårt.
Peter o Benny satsade på att utöka arterna med gyltafiske med dåligt resultat. Bara samma arter som tidigare och ingen direkt storleksförbättring heller. B dock en fin Knot, 36 cm. Några Sandisar kom också upp. Det är lätt att bli fartblind när fisket flyter. Peter fick en Sandskädda och frågade:
-Den här är fin, va?
-Njae, den ser inge stor ut direkt, svarade jag.
40 cm var den...
Kvällsfisket blåste inne kan man säga. Gick inte att gå dit vi ville. Blev lite allmänt mete o pilkfiske. Benny o Dan fick varsin Torsk bla. 66 resp 62 cm.
.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Peter o Benny satsade på att utöka arterna med gyltafiske med dåligt resultat. Bara samma arter som tidigare och ingen direkt storleksförbättring heller. B dock en fin Knot, 36 cm. Några Sandisar kom också upp. Det är lätt att bli fartblind när fisket flyter. Peter fick en Sandskädda och frågade:
-Den här är fin, va?
-Njae, den ser inge stor ut direkt, svarade jag.
40 cm var den...
Kvällsfisket blåste inne kan man säga. Gick inte att gå dit vi ville. Blev lite allmänt mete o pilkfiske. Benny o Dan fick varsin Torsk bla. 66 resp 62 cm.
Mitt lilla långtidsprojekt. Hur många arter på balanspirk. Makrill och Sej blev nya arter. Uppe i åtta nu om jag minns rätt... |
.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)