Fjallfoto.se: 2012-08-25 - Ettan kom, tvåan kom - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjallfoto.se: 2012-08-25 - Ettan kom, tvåan kom

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fjallfoto.se: 2012-08-25 - Ettan kom, tvåan kom

trean kommer så småningom. Denna lördag började mindre bra med att vattnet i ån jag och Jesper Lundin tänkt fiska i för dagen var riktigt lågt, redan då började man undra hur fan detta skulle gå. Men skam den som ger sig, jag doppade i en död mört medan Jesper körde med levande betesfisk. Vi hann inte fiska mer än kanske en kvart innan jag trodde min mört fastnat i botten när vi drev nedåt. Men det råkade vara en fisk och en fin rackare också. 8,4 kg och 110 cm var inte kattskit, mitt på dagen och spegelblankt vatten dessutom. Men vi fiskade vidare och ett par timmar senare så blev det snabbt lite kaos i båten då Jesper först krokade en stark fisk och jag hakade på efter 15 sekunder. Dubbelhugg och gäddorna rusade som galningar. Det blev lite trångt i håven, sällan har en håv varit så välfylld. Över 18 kg gädda. Jesper med drygt 8 kg och en bit över metern, denna fisk trodde vi först vägde kanske dryga 5 kg. Medan jag hade turen att få en firre på 113 cm som just spräckte 10-gränsen med 10,06 kg. Lyckan var total!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar