ThePikeFather: Dagens fiske 26/8-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Dagens fiske 26/8-12

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Dagens fiske 26/8-12

Gott folk, idag var min tjej iväg med vår ena hund på mentaltest. Så jag var hemma med vår äldsta hund Zanta. Zanta är en bekväm äldre dam och uppskattar inte båtar speciellt mycket, inte fattiga båtar iaf. Min läcker som bekant som ett såll och måste tömmas vid behov, då får alla ställa sig på ena sidan av båten och ösa. Därav kunde jag inte vara ute hela dagen.

Rätt svårt att lämna en sån sötnos ensam.*

Bjuder även på en bild som visar hur bra båten mår. Låter trädet vara kvar och hoppas på att det bär frukt snart. Picknick gratis i båten typ..**
    Det har regnat från och till hela dagen och åskan har brassat på så det står härliga till. Vid lunch kom jag på att jag sågat ut en bit ek, för att göra en wobbler. Polarn gör en wobbler som heter Lunkbait och jag hade planer på att göra en Lunkbait Fatty. Så det roade jag mig med ngn timme. (Skriver ett eget inlägg om det).

Sneak preview.
    När eftermiddagen närmade sig började fisketarmen kännas. Tog ett snabbt beslut att i alla fall åka på en kort tur, regn eller inte. Packade in det mest nödvändiga i bilen och körde min v70 i sakta mak till parkeringen vid sjön.
    Väl ute på sjön sänker sig lugnet, visst är det fantastiskt vilket lugn fisket skänker ens sinne.
    Körde enbart två olika beten idag, Lundgrens Seducer och Sebiles Trophyspinner. Första gäddan tog på Seducern, Seducern går otroligt bra i vattnet och krokar riktigt bra, har missat färre på denna är på alla mina M/G-spinnare. Kanske är slumpen.

Första för dagen. Galet pigga gäddor jag fått igår och idag. Nästan varenda en dansar på ytan.
    När haspeln på min Nasci pajjade för trettioelfte gången så superlimmade jag den och lät rullen vila, och gick över till jerkbaitspöt och Sebilespinnaren istället. Då betet är rätt nytt för mig så stod jag med kanske 2meter lina ute och skulle kolla hur snabbt det sjunker och om skedarna roterar även när betet sjunker. Snabbt som fanken kommer en liten liten jäkla gäddninja och riktigt våldtar min lilla spinnare. På Sebilespinnaren är det enbart en krok och den går in i munnen och ur vid gälarna och sen går kroken in i buken. Ingen fara på taget, gäddninjan klarade sig fint och simmade tillbaka till sina polare. Avslutade vår vänskap med att skvätta ner mig helt fullkomligt med vatten. Så ja, Sebilespinnares skedar roterar när den sjunker, och sjunker rätt fort också. Ett grymt bete som knappt fastnar i något man slänger in den i. Jag vågar säga, dagens köptips!

Såhär ser svalget på gäddninjan ut.
    Nu kommer regnet igen och man hör att åskan kommer närmare och närmare, jag med min nacke försöker ro så snabbt jag kan för att kommer till land, bil och säkerhet men det går inte så snabbt. Unikt för idag var att första åskan och regnet kom som ett bälte över himlen och rörde sig sinnessjukt snabbt. Blöt blev jag även idag, känns som regniga dagar och fiske blir signumet för 2012 för mig iår.

Åskbälte som sträckte sig över hela himlen.

Det liksom rörde sig i molnen. Jäkligt coolt, men sådär skoj o sitta i en båt när åskan lever rövare.
    4 gäddor blev det idag, inget stort dock. Men helt ok med tanke på att jag kanske fiskade 50-60 minuter.
    Då var helgen slut, blir nog en kvällsfisketur imorgon. Trevlig kväll gott folk!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar