Fly for Art: Hemma på Em igen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: Hemma på Em igen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fly for Art: Hemma på Em igen!

    Igår eftermiddag kom jag och pappa fram till Em. Vi började att köra runt markerna lite och se hur de såg ut. Körde runt Åserum och fick se en get med sina två kid.
    Sen åkte vi och hälsa på.morfar och sa hej till Kent innan vi började göra oss redo för kvällens bock jakt.
    Inte än enda bock såg vi på hela kvällen. Vi smög runt över nästan hela Åserum och inte än bock på mils avstånd kändes det som. Ett litet smal djur var det ända som.vi såg.. Något som känns oroveckande. De ska inte vara enkelt men man ska se fler djur ute än ett smal djur… Inte bra!
    Medans vi smög runt så lyckades pappa vurpa i ett dike och nlev båt och jag skrattade, men han gjorde det i alla fall tyst, på vägen hem tyckte han vi skulle spåra vildsvin i den småöänska säden med en 2.22 (rådjursstudsare) hade inte med min 308 win… Tokdåre till far men som tur var slapp vi hitta grisarna. Idag kan det dessutom komma att bli lite skyddsjakt ute i oset..*
    Nu håller jag på att göra mig i ordning för att ta en sväng i ån. Pappa ska med ut men tok en öiten vilostund för han var ute i morse och försökte hitta en bock men för jäves… Pappa såg dock två vuxna djur på väldigt långt håll och den ena måste vara en bock om inte geten lagt sig åt andra hållet, men de är inte så troligt.
    Jag kommer börja uppe i Stone eller Fence pool vet ej om ja ska gå norra eller södra sidan än. Kommer uppdatera löpande under dagens lopp!



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X