Andreas Holmström: Trodde vi skulle få bra fiske idag, men... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Trodde vi skulle få bra fiske idag, men...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Trodde vi skulle få bra fiske idag, men...

Idag så nådde bloggen 10.000 besökare. Riktigt roligt att se antalet dagliga besökare ständigt ökar.

Efter gårdagens fiske gick det ju inte att vila idag. Daniel ville med ut igen och vid 8 tiden var vi på väg mot Bönan. Pappa hade fått ett par abborrar tidigare i veckan så tog det som ett tecken att fisket kommit igång hos honom.

När vi kom ner till ekan så kokade ytan, men inte ett hugg gav de. Väldigt konstigt kändes de, men vi gav oss ut i Bönaviken och avverkade en större yta utan framgång. Var ända ut till den yttersta udden innan havet öppnar upp sig utan att ha en känning.
    Vi bestämde oss då för att åka tillbaka och ge oss ut med andra båten till gårdagens fiskeplats.
    När vi kom in till bryggan i Bönan så gjorde vi ett sista försök i viken och jag lyckades lura fram en gädda ur vassen. Den hade den vitaste buk jag någonsin sett på en gädda.

Väl framme vid andra båten så hade choken gått sönder och motorn surnade till när vi försökte få igång den. Lyckade strax därefter laga choken men motorn var fortfarande sur men det skulle inte stoppa oss. Började ro ut och när vi fiskat en stund så gjorde jag ett nytt försök med motorn och den gick till vår glädje igång.

Ut mot gårdagens fina fiskeplats, men när vi kommer dit så ligger det redan en båt fylld till bredden med fiskare. Såg dem åka ut precis när vi hade motorkrångel, så hade det inte varit för de hade platsen varit ledig. De hade ett nät med sig och plockade upp betesfisken som jag antar de sedan hade som bete. En lyckad metod verkade det vara för de drog abborre efter abborre.
    Vi ville inte åka i vägen för dem så la oss en bit utanför vår vanliga position och fisket ville sig inte alls för oss därifrån. Blev endast en mindre abborre för Daniel.
    Vi testade sedan flera platser utan nån större framgång. Blev en mindre gädda för mig bara.

Efter det så ville jag testa en plats jag länge funderat på att ta mig till men inte vågat gå in med stora båten.
    Platsen är omgiven av vass och alldeles lagom med näckrosor. Tog inte lång stund innan en gädda sätter fart efter min buzzer och jag ser hela gapet kring draget i vattnet. Gör ett mothugg men den sätter sig inte och lägger upp hela sidan mot oss och simmar vidare.

Har några fler missade hugg innan vinden gör att vi måste avbryta för dagen.
    Innan de så hade Daniel tråkigt nog förlorat ett spinnerbait till havet men lyckas otroligt nog fiska upp sin egna lina några kast senare. Vi åker mot draget och står rakt under det och linan går av igen.

Sedan tar vinden i ordentligt och vi beslutar oss för att ge upp för dagen. Hann precis undan regnet och får avsluta helgen med ett riktigt dåligt fiske.

Lite fler bilder kommer att tillkomma senare. Var dålig på att fotografera idag så väntar på Daniels bilder.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar