Morten Opsahl: 3 fiskedager. Jerk, Meite og jigging - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: 3 fiskedager. Jerk, Meite og jigging

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: 3 fiskedager. Jerk, Meite og jigging

Måtte ut å teste litt abbor igjen dagen etter jeg kom hjem fra Italiaturen. Fiskefeberen rev og slet i meg etter 2 ukers pause, så det var deilig å endelig kunne sjøsette skuta. Abboren var treg i bettet, tross nydelig vær og høytrykk, fikk kun lurt opp 2 stk.

Den største veide 700 gram.

Dagen etter ble brukt til Jerking i Norges største innsjø, men heller ikke det skulle vise seg å bli noen suksess. Fisket med Terje S i 7 timer med like mange fisk som resultat. snittet lå på vel 3 kg. Den største på ca 5,5 kg ser du under..

Sprek i forhold til størrelsen. hadde utras som en 10kilos. Fort gjort å bli lurt av spreke sommerfisker.

Den tredje dagen var det tid for litt gjeddemeite. Plassen hadde jeg aldri testet før, så forventningene var skyhøye. her svømmer det nemlig mye diger gjedde.

3 stenger ble plassert på henholdsvis 4, 7 og 11 meter, og jeg slo ihjel tiden med å lese gammel donaldpocket. Da jeg etter 8 timer uten ett eneste pip sveivet inn agnet, fikk jeg meg en aldri så liten overraskelse. Samtlige av agnene var halvveis oppspist av kreps. På den siste stanga hadde krepsen klart å hekte seg fast i kroken, og det var ingen småkreps for å si det mildt.

Den fikk etter ett par bilder friheten tilbake. Legg merke til siken som den hadde forsynt seg godt av..

Da vet man i hvertfall at man skal poppe opp agnene til neste gang.. Prøvde litt abborfiske også, men det ble med ett par småfisk før jeg pakken sakene og dro hjem. Litt skuffet selvfølgelig, men det kommer flere turer!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar