Andreas Holmström: Riktigt härlig dag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Riktigt härlig dag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Riktigt härlig dag

Det blåste ordentligt från sydväst vid 12 tiden igår när jag Nicklas och Louise åkte ut för att fiska. Senare skulle även Erik ta och ansluta.
    Vi ankrar upp mot vinden på den första platsen för att söka abborre. Redan vid första och andra kastet hugger det och på tredje så kommer dagens första abborre upp.
    Inte långt därefter kommer en liten gädda.
    Nicklas hade det inte sämre utan plockade rätt snart även han en abborre. Riktigt härlig huggperiod fick vi inleda dagen med. Tappade tyvärr de lite finare vid båten men inga monsterstorlekar.
    Sedan åkte vi och plockade upp Erik och han fick då låna en jigg av mig. Det var en Orka Twister och Erik sa att den här tror jag inte så mycket på. Han gjorde sitt första kast och en gäddsnipa kunde inte motstå betet. Så här höll det sedan på inte mindre än 4 gånger. Vi förflyttade oss och första kastet med Twistern så satt en snipa för Erik.

Vi beslutade oss sedan för att testa lite riktat gäddfiske med buzzers i vassen. Solen gasade riktigt skönt där vi låg i lä och vi började röra upp ytan med våra beten.
    Inte många kast senare så vevar jag in mitt drag och hör Nicklas säga till mig att göra vevstop. Han har då sett en plog komma från sidan i det grunda vattnet, och jag stannar upp och ser den.
    Börjar veva efter stoppet och då hugger de till ordentligt.
    En härlig kamp med flera pigga rusningar utspelar sig och Nicklas får nytt förtroende med håven och den lägger sig fint däri.

Vågen visar på 5,5kg och sedan får den så fint simma tillbaka. Jag drar sedan iväg ett till kast och en ny plog och hugg visar sig, men tyvärr så missar gäddan draget eller tvärtom.
    Efter en riktigt trevlig dag så avslutar vi vid 17 tiden och drömmer oss redan till dagens fiske. Avfärd kring 12 tiden idag igen tror jag att de blir.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 841 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 325 visningar