Team Odyssey: Zigg-krokar och Live System - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Odyssey: Zigg-krokar och Live System

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Odyssey: Zigg-krokar och Live System

Det har varit en period utan några nya inlägg men det är ju visserligen vinter än. Har börjat med förberedelserna inför årets fiske lite smått. Har spenderat ett par timmar idag med att rulla upp vårens beten, kommer nog behöva lägga några timmar till i köket innan jag är klar. Dagens arbete resulterade i ett par kg Live System som ska användas fram till början på maj då jag börjar introducera Odyssey *** med Live System för att senare gå över helt till Odyssey *** under sommaren.

I år så ska jag lära mig fiska med zig-rigs och om ni har sett Nash gratis DVD på youtube under delen om zig-rigs så vet ni vart jag har fått inspirationen till dessa små imitations beten.

Kan knappt vänta tills jag får tillfälle att testa dessa små “kryp”. Fördelen med att använda sig utav dessa imitationer är att man kan fästa tafsen med en palomar knut och riskerar inte att den tunna mono-tafsen går av mot det inböjda ögat på kroken. De är lite pilliga att göra men det tar inte längre tid än att knyta en blow-back rig, men man får vara försiktig så man inte sitter med en str. 10 kurvshank i fingret. Kommer nog även att testa dessa vid ytfisket med små doggys och 3mm koi pellets.
    Är det någon som har tips på bra zig-rig tafsmaterial så får ni gärna lämna en kommentar, har tidigare använt vanlig monolina som jag fettat in så den flyter lite bättre.
    // Adam “Mini-Mu” Sundman

Postat i:Bete, Karp Tagged: Bait, Carp, Carp blog, Carp fishing, Karp, Karp fiske, Mirror carp, Rigs, spegelkarp

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://sundman.wordpress.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar