Team Odyssey: Ett lyckat pass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Odyssey: Ett lyckat pass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Odyssey: Ett lyckat pass

Då var det dax igen, tog lite tid innan jag fick tid att skriva om senaste fiskepasset. Fiskade med Magnus tisdag – fredag, efter lite strul kom jag fram till Stece vid 21 tiden på tisdagkvällen. Skulle egentligen varit där vid klockan 11 på förmiddagen, men hade ingen som kunde köra mig.
    Det regnade lite smått när jag packade upp utrustningen, så jag packade upp allt innan jag kastade ut i totalt mörker. De landade med ett lätt dunk, så jag visste att jag låg hyffsat till med riggarna. Inget hände överhuvud taget under natten, så vid kl 10 på morgonen vevade jag in riggarna. Nu kunde jag gå runt till andra sidan och med hjälp av håvskaftet hittade jag 2 plaster med hård lera och runt dem mjuk lera. Mäskade med min beprövade partikelmix, hampa, majs, tigernötter, pellets och hackade boilies. 10 min efter jag hade fått ut mina riggar perfekt över mina spots fick jag sällskap. De jävla sothönorna, har vid tidigare pass haft dem över mina mäskplatser men denna gången dök de oavbrutet och rensade platserna på allt de kunde hitta.
    Andra natten gick utan ett enda pip i larmen, när sothönorna började dyka på morgonen bekräftade de att partikelmixen jag la ut i mörkret låg kvar. Alltså hade ingen karp besökt platsen under natten. Eftersom karpen troligen inte höll till där jag fiskade bestämde jag mig för att flytta trots att det regnade.
    Vid 12 tiden hade jag flyttat in i det nya swim’et och med markörspöt hittade jag en liten platå där det var 1,5m djupt och snabbt sluttande till 1,9m djup. Jag placerade 2 spön där, ett på platån och ett nedanför, mäskade med partikelmix och lite hela boilies. Mitt 3:e spö placerade jag utanför lite sjögräs, på ca. 1m djup och mäskade enbart med boilies. Nu passade solen på att titta fram under några timmar och vinden vände.
    Natten var lugn, vaknade vid fyra på morgonen av att det ösregnade. Så jag struntade i att ta mig en kopp te och spana över vattnet och sov vidare. Vid sextiden vaknade jag av ett par pip i mittenlarmet för spöt som låg på platån, satte mig upp och tog på mig skorna. Lagom när jag kommit ut ur bivyt så viker mittenspöt ihop sig och larmet skriker. Lyfter spöt och känner inget hinner lagom tänka, Fan den släppte, när jag känner ett par knyck i spöt. Karpen simmar mot mig till 10m från land, då den bestämmer sig för att vända. Den tar 20m lina i en rusning och håller på så i 10min innan jag kunde håva den.
    Kopplade av riggen från leadclipset och lät karpen ta igen sig i håven medans jag kastade ut en ny rigg på platån och nollställde vågen. På mattan tyckte jag att jag kände igen karpen som Scarface. Efter att skickat en bild till Tomas fick jag det bekräftat, jag hade landat Scarface en av mina målfiskar!

Scarface på vikten 5,5kg börjat öka i vikt igen. Kommer förhoppningsvis väga mer nästa gång han kommer upp. Scarface föll för 2 plastmajskorn som legat i NS1 dipp, en vinnande*kombo som nu har lurat både Rambo och Scarface.Tänk på att våga flytta om du inte fångat nått, det är lätt att sitta på samma plats och blanka bara för att man inte orkar packa ihop och flytta. Om karpen inte kommer till dig får du helt enkelt komma till karpen.
    // Adam “Mini-Mu” Sundman

Postat i:Bete, Karp Tagged: Bait, Carp, Carp blog, Carp fishing, CC Moore, Karp, Karp fiske, Mirror carp, Photo, spegelkarp

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://sundman.wordpress.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar