Andreas Holmström: Det krävdes nått speciellt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Det krävdes nått speciellt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Det krävdes nått speciellt

Dagens tur började med en rad negativa saker. Var på väg att skriva att den första var att Nicklas skulle med i båten, men det hade varit att fara med osanning.
    Istället så var det som så att han inledde med att missa bussen. Sedan när vi skulle starta båten så dog batteriet. Typiskt ska inte turen bli av tänkte jag först, men vi packade ur allt ur båten igen och åkte mot Biltema. Hängde på låset vid öppning kl 8 och köpte ett nytt batteri.
    Igång med båten och Nicklas upptäcker att han har nyponsoppa över hela sin packning.

Ungefär där börjar de negativa sakerna upphöra, förutom att många fiskar idag verkar behöva glasögon då de missade dragen helt med sina hugg flertalet gånger.

Första landade gäddan stod Nicklas för. Även dagens andra och tredje. Alla på de olika platserna vi besökte idag. Vi valde sedan att återvända till platsen vi började på under dagen för att se om det kommit igång bättre senare på dagen.
    Och det gjorde det. Massvis med hugg efter våra Bluefox spinnare, men av någon anledning så träffade inte gäddorna dragen utan högg alldeles bakom dem.
    Vi gjorde en förflyttning i samma område till lite djupare vatten och då kom dagens första abborre för Nicklas, samtidigt som jag bytt över till min Orka shad som fått smeknamnet "The Russian Stallion".
    Ska du inte låna mitt drag då säger Nicklas och viftar med det. Nej jag ska ha min jigg säger jag och strax därefter så har jag napp. En gädda som har munnen full av 18cm jiggen. Gäddan var nog lika lång.

Sedan kom hugget jag väntat på. Återigen på min shad hugger de. Dagens största gädda som vägde in på plus 5kg. Var svårt att få vågen att stanna då båten rullade av vågorna.
    Satt som vanligt i stingerkroken som lossnade precis när Nicklas håvat den åt mig.
    Precis landad i håven när stingerkroken lossnade.
    Ville inte ge sig utan skulle kämpa emot.
    Efter fotografering så simmade hon hem.
    Dagens resa slutade med att Nicklas önskar sig en alldeles egen Orka "Russian Stallion" shad.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar