ThePikeFather: Dagens fiske. 11/7-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Dagens fiske. 11/7-12

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Dagens fiske. 11/7-12

Dagens fiske bjöd på mitt första finväder under fiske för året känns det som. En underbart fin sommarkväll, med bra fiske, MIN SJÖS FÖRSTA GÖS, och en ny bekantskap. Gustav heter han, vi fick kontakt genom min blogg. En mycket trevlig grabb från mitt område. Alltid skoj att träffa nya människor!
    Jag går händelserna lite i förväg, som alltid när jag har besök är det gästen som fångar flest fisk. Det har jag inget emot, och idag var ingen skillnad. Gurra loggade ut på 7gäddor. OCH, nu kommer det viktigaste. Vi kom till udden där det enligt sägnen ska finnas gös. Men jag har aldrig fått ngn, ingen annan jag känner heller. Vi betar om till jigg, vi båda kör gula varianter. Det tar inte långa stunden innan Gurra får hugg, och upp kommer en gös!!! Jag blev lycklig som ett barn. Shit vad glatt!! Gösen hög på en typ 9″s Shadjigg, oklart från vilken tillverkare. Så jäkla glatt, kvällens höjdpunkt!
    Gustav, the göshunter.
    Den fullkomligt slukade jiggen.
    Inte det kortet, men storleken framkommer rätt bra.
    Nog om gösen, Gustav öppnade upp dagen med några gäddor av blandade storlekar. Gurra körde på gäddspinnare av hemsnidad amerikansk kvalité. De levererade bra. Min första gädda tog på en M/G-spinnare, vit och röd.
    Inte den största gäddan. Men kändes bra att komma in i matchen.
    Kom på här när jag skrev att jag fick visst tre gäddor, inte två som jag trodde först. Drog även en lagom stor på KaggeBagges McTail som jag satt paddel på.
    Sen svidade vi om, jag harvade som vanligt runt i beteslådan och testade lite alltmöjligt, Gurra körde vidare på gäddspinnare i olika bucktail/skedfärger. Sen kom vi till en vassrygg som iår har bjudit på endel större gäddor. Jag tar och byter från mitt haspelspö till jerk där jag har min stooora Sebile MagicSwimmer på. Jag hinner precis förklara för G att gången är galet fin på betet och det är konstigt att inte gäddan hugger. Körde t.o.m -Hade jag vart fisk hade jag iaf huggit.
    Då kommer det stumma hugget. Det kändes direkt att det är en lite större. Det visar sig ganska snart att gäddan är hög på ngn substans.. Den kämpar satan och skvätter vatten till höger och vänster. Krokarna sitter såpass illa så vi får köra håv. Jag kanske borde lekt ur gäddmadamen mer. Men det var några dagar sedan något större kom upp. Väl i båten har gäddan ingen som helst lust att bli av med dragets krokar utan stretar emot för fulla muggar. Vägningen visade på blyga 5,37, hade kunnat sätta min hatt på att den skulle vara tyngre. Men jag är nöjd likväl.
    Fin bild, fin gädda och kväll.
    Hyfsat grov gädda.
    Rätt risig skärpa. Men fin är hon.
    Helt vindstilla blev det vid 21-22-tiden. Så härligt att slippa vind, regn och allt annat som man kanske inte önskar precis varje gång man fiskar.
    Helt magiskt vackert. Blir aldrig så bra på bild som det är i verkligheten. Men tycker bilden ger rätt bra uppfattning om hur fint det var.
    Kvällen avslutades där gösen togs av Gustav. Jag fick två abborrar på jigg. Varav en lite större, vi gissade på dryga 800gram. Abborren uppskattade shadjigg från Kopyto på 6″.

Bra size på borren.
    Vid typ 22:30 så började jag ro oss tillbaka. Det gick långsammare än vanligt att ro, men då båten läcker rätt friskt tänkte jag att det måste vara därför. Tog säkert 40minuter tillbaka, en sträcka som i vanliga fall kanske tar halvs tiden. När vi närmar oss “hamnen” och det blir lite grundare tar det stop, vi kommer liksom ingen vart. Jag tänker tanken, det är som om ankaret ligger i….. Jag vänder mig om, och där finns minsann inget ankare. Haha, jag hade glömt ta upp ankaret, och kanske inte så konstigt det gick segt att ro.
    En riktigt suveränt trevlig kväll avslutas med att plocka ihop alla grejjer och bege sig hemåt. Tack till Gustav för trevligt sällskap!
    Avslutar med en bild på vad marken vid båten är täckt med. Såå söta!

Gustav 7 gäddor – Klas 3
    Gustav 1 gös
    Klas 2 abborrar.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 809 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 272 visningar