Då var sista Norgefisket för denna gång avklarat. Vi fiskade bara ett par timmar idag så vi for till det närmaste stället. Vi jiggade av branterna på sandfladen från 25 -13 meter och jag började med att tappa en fin havskatt precis vid båten samt flera försiktiga hugg som förmodligen var flundra. Danne tappade en mindre flundra oxå precis vid båten, men fick ett antal mindre torskar. Slutligen vevade Matte upp sin jigg för att rensa den från sjögräs då en större flundra runt 20kg hänger med upp och kollar in svenskarna innan den åter sakta glider ner på djupet igen! Förbrilt försöker vi att fiska av området, men fisken visar inget mer intresse….snopet! Efter det beger vi oss tillbaka till fiskecentret för att packa, äta och rulla hemåt.
Av denna inriktade fiskeresa efter flundra fick vi tot* 9 flundror samt bifångster som havskatter och ett helt gäng med fina torskar. Ett helt ok resultat tycker jag med tanke på att det var ett helt nytt ställe som vi besökte och att vi inte har någon jätterutin vad gällande detta fiske! Hit kommer vi ganska säkert att återkomma och då tar vi dem där vi missade…nu är det bara ett år kvar! /Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Av denna inriktade fiskeresa efter flundra fick vi tot* 9 flundror samt bifångster som havskatter och ett helt gäng med fina torskar. Ett helt ok resultat tycker jag med tanke på att det var ett helt nytt ställe som vi besökte och att vi inte har någon jätterutin vad gällande detta fiske! Hit kommer vi ganska säkert att återkomma och då tar vi dem där vi missade…nu är det bara ett år kvar! /Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)