modopopcorn: Brunt vatten och första gösen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

modopopcorn: Brunt vatten och första gösen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• modopopcorn: Brunt vatten och första gösen!

Som ni kanske läst så var fredagens fiske något utöver det vanliga, tyvärr blev inte fortsättningen av helgen i närheten av lika givande.
    *
    Det var ju planerat fiske i Veckefjärden för den återkommande medlemsträffen för övikssiten Sportfiskefrossa, men tyvärr regnade allt bort. och det med råge! Men trots vädret kom 3 tappra pojkar från Täfteå ner till Övik och vi träffades en sväng i Kornsjö, dels behövde de lite betesfisk till morgondagen och jag hade fortfarande gäddfeber från fredagens fiske. Dock resulterade det dock bara i 2 mindre gäddor och en gädda som nappade på metet men lyckades stjäla med sig betesfisken utan att fastna på någon krok, flötet var bara under i en halv sekund och låg sen fint och guppade.
    *

*
    På söndagen var det återigen sydliga vindar på schemat men i verkligheten så blåste det mer eller mindre från alla olika håll, detta kombinerat med väldigt grumligt vatten tack vare regnet, gav ett uruselt fiske! Jag lyckades efter bara 2-3 minuter kroka dagens största på ca 2.5 kg på en cisco kid.
    *
    *

*
    Efter mycket nötande så satte vi oss ner och grillade och snackade lite skit inne vid kanocentralen, pojkarna sprudlade av energi medan en gamma stofil som jag mest satt och i någon slags halvkoma. Vi hann inte köra många meter när vi väl var tillbaka i vattnet förrän det högg igen, på samma ställe som Johan Petterson drog sitt monster på 114 cm.
    *

*
    foto: Mari Höglund/allehanda
    *
    Dock var det ingen så kallad 10+are som högg för mig utan min första gös! Dock var det ju ingen bjässe men 0,67 är jag nöjd med, ett av mina mål med fiskesommaren och framförallt under semestern var att landa en gös, och att få göra det under sista dagen på semestern kändes som en bra prick över i:et så att säga.
    *

*
    Nu blir det nog inte så mycket fiske på ett tag, sitter mest och spånar på lite olika projekt inför framtiden och så går man ju så klart i båtköpartankar nu när man ska flytta så pass nära ett bra vatten (åfjärden), vi kan avrunda inlägget med ett avsnitt från serien bottennapp: "Åfjärn ger, åfjärn tar"
    *
    *

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar