Andreas Holmström: Storsjön | PB flera gånger om - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Storsjön | PB flera gånger om

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Storsjön | PB flera gånger om

Idag var jag och Cecilia Grönberg till Storsjön för pelagiskt fiske efter gös. Efter några tidigare försök med vädret emot oss så skulle det här bli dagen då jag fick förbättra mitt personbästa på gös.Fisken ovan var dagens första ökning på personbästat till 3,691kg. Det tidigare jag hade var 3,1kg.
    Innan det hade jag hunnit få upp de här två mindre gösarna.
    Cecilia inledde med att landa två gösar inom tiden av 2 minuter från att vi började fiska så starten var riktigt bra.
    Sedan var det min tur och efter några missade mothugg så satt äntligen dagens första gös på kroken. Sedan rullade det på fint under dagen trots att vi hade vädret emot oss redan från början med betydligt starkare vindar än utlovat.
    Efter att vi tagit lunchpaus på en ö så kom även regnet.
    Och det ville inte sluta regna, utan det bara fortsatte och fortsatte men vi slutade inte fiska för det. Blötare och blötare blev det i båten.
    Men sedan fick jag putsa på mitt personbästa ytterligare flera gånger om och det slutade till slut på 4,050kg.
    Mitt nya pb, 4,050kg
    Syns väl på bilden vilket väder vi hade, och flera gösar fick inte komma med på bild för att kamerans överlevnad kändes viktigare än det.
    Här följer ändå ett par till utav dagens luftade gösar.
    De flesta vi fick upp idag låg mellan 2-3,5kg och det slutade på omkring 15 gösar under dagen.
    Riktigt trevlig dag har det varit och nästa gång är målet för mig att komma över 5 kilos strecket.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar