Andreas Holmström: Orka regn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Orka regn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Andreas Holmström: Orka regn

    Trots att det regnade kunde jag inte låta bli att åka ut och fiske lite på kvällen.
    Tog först och testade vidare på texasriggen i ca 1 timme, men det gav inget hugg så jag förflyttade mig till lite djupare vatten och stenbotten.
    Precis samtidigt blev det upphåll och jag fick torka upp lite från den första regnskuren.
    Där bytte jag till Orka shad, och vilken grym gång den har i vattnet.
    Först så vevade jag bara in den, men det var först när jag började låta jiggen dunka mot stenbotten som första hugget kom.
    Till en början körde jag med stingerkrok men det avbröt den första gäddan som högg. Efter sitt tredje hopp på ytan så gick linan till stingern av. Var endast i den som den var krokad hann jag se.
    Fortsatte utan stinger och det tog inte många kast innan jag hade napp igen och den här gången så satt kroken ordentligt. Flera hopp från den här gäddan med så det är riktig fart i dem nu. Hur skoj som helst fastän det inte var någon storlek att tala om på dem.
    Hade sedan några fler hugg men ingen som ville låta sig krokas.
    Kring 20.30 så började det att regna igen så jag styrde tillbaka mot hamnen och precis när jag kommer fram så börjar det vräka ner så hann bli ordentligt blöt innan jag kom till bilen igen.

    Imorgon väntar ett nytt äventyr på Storsjön. Ska regna ordentligt då så jag hoppas att mina kläder står emot det värsta av vädret så ett nytt pb på gös kan landas.


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X