Andreas Holmström: Storsjön | Aldrig mer utlova fiskgaranti - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Storsjön | Aldrig mer utlova fiskgaranti

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Storsjön | Aldrig mer utlova fiskgaranti

Igår åkte jag och Magnus Melin till Storsjön för ett trollingpass. Jag hade utlovat fisk inom 30 minuter då det tagit långt ifrån sån tid till första hugget de tidigare gångerna.
    Den stora skillnaden den här gången var att vi åkte ut mitt på dagen och inte på kvällen som jag tidigare gjort. Det var dessutom strålande solsken och vindstilla.

Så där har jag fått ge lite ursäkter till gårdagens fiske.

Vi monterade upp våra spön med drag som skulle leverera nå enormt var vi överens om. Mitt egentillverkade drivankare var i och Go Pro kameran var uppsatt för att vi skulle få film på alla våra drillningar.
    Sedan började en lång tur i solen. Och det ska man inte klaga på ändå, vilket väder vi fick uppleva.
    Vid lunch åkte vi iland och grillade efter att ha mött upp Cecilia vid hennes båt.
    Träffade några andra som kört vertikalfiske och fått upp 40 gösar fram till lunch.
    Cecilia hade fått en hel del hon med.

Vi kunde inte mer än konstatera att vi valt fel metod för dagen och efter korvgrillning så gav vi det vertikala ett försök med våra trollingspön men det fanns ingen känsla alls i spötoppen för de vilket var helt väntat. Så går det när man bara tar med sig utrustning för trolling.
    Var riktigt många båtar ute idag och de som trollade precis som oss såg ut att gå lika lottlösa. Såg inte en enda drillning från de båtarna.

När vi tillslut bestämde oss för att ge upp efter ca 7 timmar på sjön så hade vi fått riktigt fin solbränna och totalt utmattade av solens krafter.
    Trots att vi blev fiskf***or så hade vi en riktigt trevlig dag ute på sjön, men att utlova fiskgaranti kommer jag aldrig mer att göra.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar