parabellum: 120628 Sommarvärme - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120628 Sommarvärme

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120628 Sommarvärme

En dag på sjön var inbokad för mig och Anders och dessutom skulle vi möta upp Fredrik för att lura upp de gröna torpederna.
    Strax innan klockan sju sattes båten i vattnet och vi rodde ut mot första ankringen. Det tog en timme innan vi lyckades hitta de första gäddorna, de stod grunt bland växtligheten och tog stenhårt, i varje fall för Anders. Ganska snabbt landas 3 gäddor och vi har ett par kontakter innan vi möter upp Fredrik i hans båt. Nu hittar vi ett område som håller betydligt mer gädda och de är verkligen på hugget. Ofta på nedslaget såg man en virvel följt av plogen och sen pang i grejerna. Anders fortsätter landa fisk och jag fortsätter bränna de flesta huggen varav ett var en hyfsad fisk. Samtidigt som detta sker skriker Fredrik till att han har en större på och vid landningen bedömer han vikten kring 6-7 kg vilket skulle stämma.
    Vid klockan 10 dör det ut och Anders har då landat 7 gäddor och jag ynka 1 och vi beslutar för att grilla korv till lunch. En välbehövlig paus i det varma vädret och nya strategier dras* upp för dagen men det ska visa sig vara fortsatt segt med ingen vind och en sol som bränner oss fiskare rejält.
    Vi hittar en fläck med lite gädda igen och jag lyckas landa en i varje fall men annars är det mest följare som gäckar oss dessa sista timmarna, en är dock riktigt fin men hon följer bara med ett par meter bakom betet i det kristallklara vattnet.

Anders 7 gäddor
    Martin 2 gäddor
    Fredrik 4 gäddor
    Ps. Nya tag för min del nästa vecka samt att jag hoppas på ett blekingpass i helgen.
    Summering 2012
    Anders: 75
    Martin: 110 (Blekinge 40)
    Emil: 10
    Totalt: 186

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar