ThePikeFather: Lund Boats. Dagens Båttillverkare. 26/6-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Lund Boats. Dagens Båttillverkare. 26/6-12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: Lund Boats. Dagens Båttillverkare. 26/6-12

    Läste en fisketidning (Fiske för Alla?, FiskeFeber?) där det skrevs om någon fiskemässa i Holland.
    På bilderna framkom båtar tillverkade av Lund Boats, riktiga jänkarbåtar som jag tänkte…-”de där måste jag kolla upp”.
    Ser riktigt fina ut. Hittar ingen återförsäljare i Sverige i dagsläget, har hittat lite info som inte direkt var dagsfärsk om att det ska finnas återförsäljare i just Holland eller motsvarande land.
    Men man kan ju i alla fall drömma sig bort sig lite eller ta sig ork och energi att importera sig sitt eget exemplar.

    Utan att själv ha klämt och känt på båtarna utan istället enbart läst om båtarna så ska det vara riktigt fina båtar med väldigt bra kvalité och genomtänkta lösningar.
    Jag räknade det till 18 olika modeller i grundutförande som Lund Boats erbjuder. Sen kan dessa modeller kombineras och byggas lite som man vill och önskar.
    Tänkte jag tar med ett gäng av de modeller som jag spontant uppskattar, fler finns på deras hemsida.

    (Click above logotype for Lund Boats website.)

    Först ut är modellen 2010 Predator och snarlika 1810 Predator SS.

    Lägg märke till de nedfällbara bakre sitserna, fäll ner, tadaah… kastdäck.
    Helt sinnes vad jag skulle önska att jag hade en likadan båt på min lilla båtplats. Eller iof, man får nog vackert traila hem en sån här godbit efter varje fisketillfälle.
    Planlösningen:


    Nästa båt till rakning är en modell med det lite galna tilltalet: *1400/1600 Fury.
    Denna båt skulle passa perfekt i min insjö. Lagom stor, bra utrymmen och ser stabil ut.

    Verkar som synes på bilderna vara fin finish och kvalité. *Awesome!!*

    Planlösningen går att påverka till rätt stor det själv, men detta verkar vara standard.

    Sen har vi *1800/2000 Sport Angler.
    En lite större båt, eller iaf känslan av en lite större båt. *

    Här fiskar man gott tre pers.

    Nu är inte jag något båtprofs på något sätt, men ser verkligen ut som om de har finfina båtar. Nedersta bilden till höger påvisar ju ändå viss stabilitet då killarna ser aningens stabila ut och båten ser likväl jämnt fördelad ut. Glatt!

    Planlösningen på**Sport Angler.

    Nästa båt är kanske den mäktigaste, den heter*Alaskan, och kommer i två utföranden. 2000 Alaskan och 1600/1800 Alaskan.
    Eller vad sägs om den säljande texten: “The Alaskan is engineered to get you through anything and everything.”. * * Pure joy!

    Verkar inte som man kommande med en sån här båt kan skylla på att man inte får plats med saker. Haha.. galen båt!

    Verkar gå att få med en mängd tillval. Men valet att sitta med “aktersnurran” direkt verkar mest glatt.

    Planlösningen. Sånna här galna båtar är ren och skär glädje.
    Sista båten jag lägger till idag, är en modell som jag tror skulle funka finfint i Sverige. Modellen heter SSV 14, 16 & 18. Alltså tre olika storlekar.

    En “eka” eller motorbåt i “enklare” utförande, med pulpet kastdäck och bra ytor och förvaring.
    Antaligen inte den mest stabila i Lundfamiljen, men jag tror det flesta insjö/innerskärgårdfiskare skulle sitta bra nöjd med en sån här båt!!
    Kolla filmen, skulle väl räcka som fiskebåt rätt långt.
    Verkar komma som standard väldigt roddbåtslik, rent planlösningsmässigt. Men pulpet och kastytor är tillval.

    Skriver mer imorgon.








    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X