Jerkskadad: Mer photoshop tips med film - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkskadad: Mer photoshop tips med film

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkskadad: Mer photoshop tips med film

Tänkte visa hur jag gör när jag framhäver ett objekt genom att göra allt annat svartvitt. Detta kan man göra i de flesta program och det finns även andra sätt att göra det i photoshop. Detta sättet har jag lärt mig och det går rätt fort att fixa.

Här vill jag framhäva ett AMpull bete som nästan försvunnit in i bilden.
    Färdigt

Genom att göra allt annat i bilden svartvitt så framhävs betet mycket bättre och blir själva stjärnan i bilden. Denna tekniken kan man även använda när man tar kort på tex ett bete med vit bakgrund. Genom att öka ljuset till max blir bakgrunden bländade vit och sudda man på betet så får det tillbaka sin färg men bakgrunden blir fortfarande bländande vit.
    Obs jag gjorde skärmfilmning i full HD så det kan bli svårt att se filmen i mobilen.

På detta kortet framhävde jag betet och rullen ännu mer genom att göra bakgrunden ännu svartare och då poppade rullen och betet mer. Här har jag även plockat bort flera hus och även några klippor för att inte stället skulle gå att identifiera.

Så här blir det lätt när man fotar mot vit bakgrund
    Detta kortet är behandlat i Ps och sedan har jag ljusat upp bilden och användt suddit på precis samma sätt som på filmen. Då blir bakgrunden bländade vit

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
994 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 986 visningar